Verzija 2024.07.001

Obračun plaća i drugog dohotka

  • Obračun plaća i drugog dohotka:
    • Nakon upisa broja obveze u pripremni dio obrasca Potvrde o plaći isti se pamti i ostaje upisan.
    • Omogućena je priprema RAD-1G obrasca u valuti EUR.
    • Na ispisu Potvrde o plaći neaktivnih radnika sad su vidljivi podaci o razdoblju u točki 2 obrasca.
    • Dodan je novi ispis Evidencije o radnom vremenu radnika koji je usklađen s novim Pravilnikom.
  • Obračun plaća - odabrani obračun – ikona Neposredni unos:
    • U tablicu su dodani stupci Ukupno sati prema rasporedu i Predviđeni sati.
    • Klikom na ikonu Obračunaj ili Obračunaj sve, samo aktivne relacije djelatnika uzimaju se u obzir prilikom izračuna prijevoza na posao.
  • Obračun plaća - Odabrani obračun:
    • Ikona Posredni unos:
      • tablica redaka posrednog unosa: Uređen je prikaz redoslijeda i širine stupaca kako je navedeno unutar unosa jednog djelatnika.
    • Ikona za izvoz podataka - Prijenos u financijsko knjigovodstvo:
      • U slučaju korištenja dodatnih analitika (Analitika 1, 2, 3), u slučaju izvoza temeljnice u datoteku promet.w-1, podaci o dodatnim analitikama također se ispravno prenose.
    • Ikona Unos zapisa - odabir prenesi iz odabranog obračuna:
      • Uređen prijenos Osnove obračuna iz odabranog obračuna.
  • Šifrarnici - Djelatnici:
    • Podaci o plaćama - Kartica Obračunski podaci - Kartica Isplate:
      • Prilikom unosa bankovnog računa dodaju se polja aktivan i opis.
      • U tablicu Bankovni računi dodan je filter za prikaz aktivnih zapisa i stupac Opis IBAN-a.
      • Dodano je upozorenje u slučaju da je za prijenos na prvi ili drugi račun odabran neaktivan bankovni račun.
    • Plaće-općenito - ikona Relacije:
      • Na unos i izmjenu relacije dodano je upozorenje u slučaju odabira neaktivne relacije.
      • U prozoru relacije dodano je polje Aktivni - sve već unesene relacije dobivaju status Aktivan kada se verzija instalira.
      • U tablicu relacija dodan je filter Aktivni/Neaktivni/Svi.
    • Radni kalendar:
      • Omogućen je unos postotka zaposlenosti na dnevnoj bazi.
  • Obrade, pregledi i ispisi – Analize podataka djelatnika - Analiza relacija djelatnika:
    • Dodano polje Aktivan (relacija djelatnika) – aktivne relacije se prikazuju oznakom D, a neaktivne oznakom N.
    • Polje Aktivan preimenovano je u Aktivan (relacija) - aktivne relacije iz Šifrarnika relacija prikazuju se oznakom D, a neaktivne oznakom N.
  • Šifrarnici:
    •  Sustav obračuna - Formule:
      • Pripremljena nova podatkovna funkcija R(35) - Predviđeni sati.
    • Ostali šifrarnici - Povezivanje događaja s vrstama obračuna - Tipka za Unos zapisa:
      • U polju Vrsta događaja omogućen je odabir iz šifrarnika.
  • Ispis obračunskog lista na stranom jeziku:
    • Dopunjene su labele za prijevod obračunskog lista s elementima obračunskog lista koji se nisu prevodili na strani jezik.
  • Kadrovska evidencija:
    • Dodani su novi ispisi Evidencije o radnicima i Evidencije o fizičkim osobama koji su usklađeni s novim Pravilnikom.
  • Evidencija prisutnosti:
    • Dodana je kontrola koja onemogućuje prijenos ako je u postavkama Evidencija prisutnosti odabrana vrsta događaja prehrana/prijevoz na posao koja nije povezana s vrstom obračuna ili je duplicirana.
  • Postavke programa - Općenito: Omogućen je odabir šifre zadanog kalendara.
  • NAPOMENA: Upute o novoj evidenciji prisutnosti dostupne su na poveznici Link

Kadrovska evidencija

  • Dodan je filter za prikaz djelatnika po jedinicama organizacijske strukture. Kod aktivnog zamjenika vidljiv je popis djelatnika.
  • Postavke programa - kartica Godišnji odmor:
    • Uklonjeno je polje Spremi odluke u PDF formatu jer se odluke sada uvijek spremaju u PDF formatu.
  • Administracija - Sigurnosni sustav - Sigurnosni sustav - Aplikacijski:
    • Sigurnosnom sustavu dodane su četiri nove autorizacije koje omogućuju poduzimanje radnji na šifrarnicima događaja i grupa događaja:
      • KE – Događaji, Tablica: Dodavanje, Promjena, Izvoz, Uvoz.
      • KE - Događaji, Tablica: Brisanje.
      • KE – Grupe događaja, Tablica: Dodavanje, Promjena, Izvoz, Uvoz.
      • KE - Grupe događaja, Tablica: Brisanje.

Registracija prisutnosti

  • Događaji djelatnika: Otklonjena je poteškoća s prikazom podataka "Prethodno stanje sati" prvog dana u mjesecu.
  • Uređeno je označavanje boje dana izvan radnog vremena.
  • Obračun sati reguliran je prema datumu prvog zaposlenja kod poslodavca, datumu početka ili datumu prestanka rada - sati su jednaki 0.
  • Prijenos podataka - Prijenos u evidenciju prisutnosti:
    • Prilikom prijenosa podataka iz registracije prisutnosti u evidenciju prisutnosti ispisuje se obavijest i prijenos se ne provodi u slučaju kada prenosimo mjesec čiji obračun u evidenciji prisutnosti još nije otvoren.
    • Prilikom prijenosa podataka iz registracije prisutnosti u evidenciju prisutnosti prikazuje se obavijest i prijenos se ne provodi, u slučaju kada je obračun za odabrani mjesec već završen i želimo ponovno izvršiti prijenos podataka.
  • Alati - Prenesi sve odsutnosti:
    • Prilikom odabira razdoblja na padajući popis dodaje se tekući mjesec.

mojINFO

  • Dodana je nova kontrola u postavkama mojINFO koja ograničava vrijeme unosa događaja.
  • Evidencija prisutnosti - Sati djelatnika: Jedinice org. strukture su poredane abecednim redom.
  • Prijava odsutnosti: Sve odsutnosti: Jedinice org. strukture su poredane abecednim redom.
  • Prijava odsutnosti - Pregled korištenja godišnjeg odmora djelatnika: Jedinice org. strukture su poredane abecednim redom.
  • Evidencija prisutnosti - Mjesečna evidencija:
    • Uređen je status "Po planu" izvan razdoblja zaposlenja.
    • Obračun sati reguliran je prema datumu prvog zaposlenja kod poslodavca, datumu početka ili datumu prestanka zaposlenja - sati su jednaki 0.

Obračun putnih naloga

  • Nalog za službeni put - tipka Ispis odabranog naloga:
    • Dodana opcija za ispis predloška ili obračuna.
    • Kada se dokument ispisuje izravno, predložak ili obračun se sprema u vrstu dokumenta odabranu u postavkama programa.
  • Putni nalozi i loko vožnja: Otklonjena je poteškoća s prikazom statusa u padajućem izborniku.

Financijsko knjigovodstvo

  • Dnevne obrade – Predujmovi – Fakturiranje temeljem predujmova : U tabeli predujmova za Fakturiranje temeljem predujmova dodani su novi stupci za Opis knjiženja i za sve analitike s pripadajućim nazivima
  • Ispisi i pregledi – Bruto bilanca (obnovljen ispis): Filter i izbor po višim mjestima troška i nositeljima troška prikazuje samo mjesta troška i nositelje troška koji su postavljeni kao viši.
  • Ispisi i pregledi – Izvještaji : Prilikom kreiranja izvještaja po mjesecima;  na Pregledu po mjesecima vrijednosti  i Usporedba po mjesecima :
  • Prikazuju se i planski podaci
  • Ukoliko je odabrana opcija Ne prikazuj stavke s iznosom 0 i na stavkama su iznosi jednaki 0, stavka se ne prikazuje
  • Ispisi i pregledi – Izvještaji – Otklonjena je poteškoća prilikom kreiranja izvještaja po dodatnim analitikama
  • Dnevne obrade / Pregled knjiženja –  Tablica  -  Pregled kumulativno : Ispisuje se ispravan naziv korisnika u zaglavlju kad se ispisuje na papir.
  • Dnevne obrade – Plaćanja – pregled stavaka izvoda i Dodavanje fascikla:
    • Otklonjena je poteškoća prilikom dodavanja novog fascikla
    • Popravljeno je imenovanje novog fascikla
  • Dnevne obrade - Posredno knjiženje: Uređeno je razvrstavanje i filtrirenje podataka po opisu knjiženja.

Osnovna sredstva i sitan inventar

  • Osnovna sredstva i sitan inventar – kartica Amortizacija:
  • Promijenjeno na način da stupac „Nabavna vrijednost prije“ prikazuje nabavnu vrijednost koja je osnova za obračun amortizacije (bez neamortiziranog dijela koji je upisan u knjigu osnovnih sredstava), a ne ukupnu nabavnu vrijednost iz posljednjeg zapisa. Podatak se uzima u obzir pri obračunu amortizacije prema izvoru financiranja.
  • Inventura - Inventurna lista
  • Podržan je ispis šifre osnovnog sredstva/sitnog inventara na 8 znamenaka. 
  • Ako ne postoji podatak o izabranoj grupi ili podgrupi/analitici u nazivu se upiše "Nedefinirano".
  • U prozoru izbora uvjeta kreiranja inventurne liste programski se pamte postavke izbora za ispis količine, dodatnih polja i redoslijeda podataka. 
  • Ispis rubrike "Moguće utvrđene razlike ...." se prikaže na kraju grupe i u slučaju ako nije izabrana opcija ispisa količine. 

Knjiga primljenih računa

  • Knjiga primljenih računa – Tablica primljenih računa - Čarobnjak za izvoz podataka iz tablice: Izvoz u Excel dopunjen je na način da se datumska polja upisuju u Excel u odgovarajućem formatu.
  • Šifrarnici - Knjižna grupa: Iz tablice su uklonjeni stupci viška.

Radni nalozi

  • Knjiženje – Radni nalozi: Dopunjeno je predlaganje prodajne cijene artikala na kartici "materijal i usluge". Sada se uzima u obzir postavka da li cijena uključuje PDV te u skladu s tim pretvara cijenu po tečaju u slučaju ako se novčana jedinica cjenika i novčana jedinica radnog naloga ne poklapaju.

Robno materijalno poslovanje

  • Dopunjena je funkcionalnost prijelaz u novu godinu za vrijednosnu robu. U slučaju kada u prometu RMP-a postoje zapisi za robu tipa "V" (vrijednosna roba), u postavkama prijelaza je potrebno upisati šifre artikala na koja se zapišu početna stanja koje predstavlja ukupnu vrijednost vrijednosne robe po stopama PDV-a po pojedinim skladištima.
  • Novi ispis u RMP "Zapisnik o promjeni cijena u maloprodaji" u meniju "Ispisi" pod "Evidencije u maloprodaji". Ispis obuhvaća podatke iz maloprodaje u robno materijalnom poslovanju. Ispis je namijenjen prikazu dokumenata u kojima je došlo do promjene maloprodajne cijene i time do nivelacije zalihe po maloprodajnoj vrijednosti. 
  • Vraćanje na skladište kao prvi događaj tog skladišta: Za vraćanje artikala kojima je to na skladištu prvi događaj, u postavkama RMP-a na tipu skladišta dodana je zadana vrsta prometa u koju se zapiše prvi događaj prije vraćanja. Ukoliko smo već imali prijelaze u novu godinu podatak se sam upiše prilikom nadogradnje SAOP-a, inače se otvori maska za unos zadane vrste prometa za prvi događaj. Također, zadanu vrstu prometa možete unijeti u postavkama tipa skladišta u RMP-u. Ako se artikl vodi po planskoj cijeni, ona se prenese iz artikla. U ostalim slučajevima cijena se definira prema podacima početnog stanja u drugim skladištima za taj artikl.
  • Pretprijemi (također maloprodaja) - Knjigovodstveni storno: U tablicu i u sam pretprijem je dodan gumb Knjigovodstveni storno koji napravi storno pretprijema ili određenih stavki pretprijema. Gumb je omogućen sa dozvolom sigurnosnog sustava na ključu "RMP - Pretprijemi: Knjigovodstveni storno". Stornirati se mogu pretprijemi koji nisu Interni prijenosi ili Zapisnici o promjeni cijena, nisu knjiženi u RMP i imaju datum pretprijema unutar zadanog knjižnog razdoblja u postavkama RMP-a. Storno je onemogućen na originalnom pretprijemu koji smo već stornirali i na već izrađenim stornima pretprijema. Prilikom odabira naredbe otvara se prozor za unos datuma novonastalog dokumenta, koji mora biti između datuma originalnog dokumenta i postavke u RMP-u Knjižno razdoblje – DO.  Potvrdom se kreira protudokument s obrnutim predznacima količina i vrijednosti. Ukoliko izaberemo gumb u samom pretprijemu za storniranje pojedinih stavki, otvara se tablica stavaka koje još nisu stornirane. Pojedine stavke koje želimo stornirati odaberemo sa Ctrl+klik miša i odaberemo naredbu Knjigovodstveni storno. Otvori se maska za unos datuma i s potvrdom se za odabrane stavke kreira protudokument. Ako na jednom artiklu storniranog pretprijema nema dovoljno zalihe dokument se neće proknjiži u prijem. Na novonastalim stornima je kopiranje onemogućeno.
  • Dopunjeno je predlaganje kalkulacije na unosu pretprijema. Ako artikl nema prethodnu kalkulaciju (prvi prijem artikla) i nema cijena u cjeniku iz kojih bi se kalkulacija predlagala, prodajna i maloprodajna cijena se izračuna na temelju maržnog načina. Napomena: redoslijed traženja kalkulacija ostaje nepromijenjen – iz postavki poslovnice, postavke iznimaka,…
  • Interni prijenosi:
    • Dodane su kontrole na aktivnost artikla u slučajevima kada su se statusi mijenjali dok je roba bila još "na putu", tj. na skladištu robe na putu. Program u tom slučaju kada na dokumentu preuzimanja postoji jedna stavka s neaktivnim artiklom ispiše obavijest o grešci i prijenos se ne izvede (ne prenese nijednu stavku).
  • Dopunjen je ispis "Izvještaj za knjigovodstvo" za promete tipa "Prijenos". Ispis prijenosa je podijeljen na dva dijela: dio prijenosa Izdavanja i dio prijenosa Prijema.
  • Pretprijem:
    • Pri knjiženju pretprijema u prijem je u dodatnim obradama sa promjenama maloprodajnih cijena dopunjena automatska izrada zapisnika za poslovnice. U slučaju kada na knjiženju potvrdimo obradu "Izrada zapisnika za poslovnice", otvori se dodatna postavka "Automatsko knjiženje zapisnika", koji omogućuje da se tako pripremljeni zapisnici po pojedinim poslovnicama također proknjiže u prijeme RMP-a. Pritom se izvedu sve obrade kao i kada bi zapisnike ručno proknjižili s klikom na "U prijem" (punjenje cjenika, predlaganje kalkulacije).
    • Nova postavka "Automatsko knjiženje zapisnika" je vezana na ključ u sigurnosnom sustavu "RMP – PRETPRIJEMI – Automatsko knjiženje zapisnika o promjeni cijena". Operater mora imati dozvolu za ovu funkcionalnosti, zadano je ta funkcionalnost onemogućena.
  • Temeljnica nabave, utroška:
    • Promjena pri knjiženju dodatnih knjiženja na strani izdavanja, tj. preknjiženja kod utroška. Sada se dodatna knjiženja ne pripreme, ako se konto zalihe ne vodi po MT. Preknjiženja se pripreme u slučajevima kada se pri knjiženju izdavanja, konto zalihe iz artikla i konto nabave iz knjižne grupe razlikuju ili kada su različita MT iz skladišta i MT iz zaglavlja dokumenta i konto se vodi po MT.  

Dobavljači i kupci

  • Promijenjeno je upozorenje za artikle bez zalihe. Po novom se prikažu informacije po artiklima s pripadajućim brojem narudžbe i rednim brojem stavke narudžbe u formatu: broj narudžbe – broj stavke.
  • Na zatvorenim narudžbama kupaca omogućen je pregled dokumenata iz fascikla:
    • Na unosnom prozoru narudžbe na dijelu fascikla.
    • U tablici narudžbi kupaca preko desnog klika mišem.
  • Dobavljači - Primke od dobavljača: 
    • Iznad tablice primki ažuriran je sustav statusa primki.
    • U zaglavlju primke ažuriran je sustav statusa, dodan je novi status razdoblja (prikazuje da li je trenutni datum unutar ili izvan razdoblja dozvoljenog knjiženja u dobavljačima i kupcima ili robno materijalnog poslovanja).
    • U tablici "narudžbi", koju jednostavno otpremimo unutar primke su sada podaci prikazani i ako primka nije nastala na temelju narudžbe dobavljaču, također je dodan podatak o broju prijema robno materijalnog poslovanja.
  • Optimizirano je djelovanje prikaza podatka planiranja zalihe.

Saop – Delphi

  • OLAP tablice: Tablice u 64bit-nom Saop-u su vizualno i funkcijski usklađene s OLAP tablicama 32bit-nog Saop-a.
  • OLAP tablice: Na alatnoj traci na vrhu na desnoj strani tablice je dodana mapa preko koje je uređen izvoz i uvoz između različitih Saop okruženja.

Proizvodnja

  • Alati – Usklađivanje proizvodnih cijena – jednokratno pokretanje: U slučaju obrade usklađivanja s uključenim promjenama za artikle / skladišta vođena po planskoj cijeni se preračun stvarne proizvodne cijene izvede na način da se prava proizvodna cijena uzima u obzir također i za ugrađene poluproizvode nižeg nivoa. Jednaka dopuna napravljena je i u proceduri koja se pokreće preko upravitelja zadataka.
  • Materijalna sastavnica - Ispis, modularni prikaz: Na vrsti ispisa modularne pripadnosti dodana je mogućnost uključivanja prikaza izgleda sastavnice kao alternativa na (polu)proizvodu. U tablici je dodana kolona "Alternativa", koja označava da li sastavnica na (polu)proizvodu može biti alternativna sastavnica. Na svim povezanim prikazima pripadnosti (npr. iz stavki narudžbi dobavljaču) je ta opcija automatski uključena.
  • Knjiženje - kalkulacije: Uređeno je zapisivanje datuma/sata zadnje promjene i operatera koji je izveo zadnju promjenu u glavnoj tablici kalkulacije radnih naloga.
  • Alati - Kontrola/promjena sastavnice i tehnologije RN: Alat sada prikazuje (i mijenja) također i promjene između radnih naloga i sastavnice/tehnologije za radne naloge koji sadrže fantomske poluproizvode.
  • Knjiženje - kooperacija – izdavanje u kooperaciju i prijem iz kooperacije: Gumb "potvrdi" je opet omogućen i na zatvorenim dokumentima.

ePoštar

  • ePoštar: Uređeno je punjenje oznake CustomerName prilikom slanja e-maila s nazivom nositelja računa.
  • Slanje PDF dokumenata na e-mail: Uređena je tehnička poteškoća kada je u nazivu stranke korišten posebni znak.

Artikli

  • Pregled artikli - zalihe, cijene (novi F8): Na kartici "Pregled zalihe" ažurirana je tablica te sada dodatno naglašava (siva pozadina) podatke vezane na šifru skladišta.
  • Pregled artikli - zalihe, cijene (novi F8): Uređeno je kopiranje ćelija i stavki tablice. Vrijedi za zaglavlja tablice i tablice na karticama funkcionalnosti "pregled artikla" (F7). Ne vrijedi za razgranate prikaze.
  • Pregled artikli - zalihe, cijene (novi F8): Sve tablice je moguće postaviti na "zadani" prikaz.
  • Pregled artikli - zalihe, cijene (novi F8): Sada se uvažava sigurnosni ključ "CIJENICI - Nabavne cijene i ograničen prikaz".
  • Uključivanje novog F8 možete zatražiti preko CRM zahtjeva. Novi F8 biti će uključen za sve stranke prilikom prelaska na 64-bitnu verziju.

Zajednički šifrarnici

  • Šifrarnik ugovora: Dopunjena je kontrola na podatku Ugovor – ako ugovor nije izabran u nijednom modulu podatak je moguće uređivati.

Stranke

  • Prečaci - Šifrarnici - Stranke - gumb Izvoz podataka - Izvoz u tekstualne datoteke:
    • U postavke izvoza je dodana nova mogućnost "Uključi izvoz TRR zaposlenih". Ako je ova funkcionalnost izabrana u izvoznu datoteku STRStrankeBanke uključeni su i TRR zaposlenih, u suprotnom se ne uključe. Prozor s postavkama izvoza je preuređen i razdijeljen u sadržajne dijelove za bolju preglednost.
  • Stranke - Osvježavanje putem Globusa: Otklonjena je poteškoća pri osvježavanju bankovnih računa kada je maska šifre stranke kraća od 7 znakova.

API

  • U svim API metodama za pripremu i ažuriranje inventure u Robno materijalnom poslovanju (AddInventory, AddInventoryList, GetInventory, GetInventoryStatus, GetInventoryList, ModifyInventoryList in PostInventoryRePreparation) je dodana šifra poslovnice ShopID za potrebe inventure u maloprodajama. Novi podatak u metodama nije obavezan, dosadašnje djelovanje tih metoda se nije promijenilo. Podatak je obavezan kada se izvode inventure za maloprodajne poslovnice ili skladišta koja pripadaju određenim poslovnicama. Kada se pripremi inventura za skladište koje pripada određenoj maloprodajnoj poslovnici, a podatak šifra poslovnice nije poslan, automatski se ispuni na temelju skladišta. Ako je podatak šifra poslovnice poslan, izvede se kontrola na temelju postavke skladišta i poslovnice.
  • GetStocks - U parametre metode dodan je parametar  warehouseGroupIdList u kojeg možemo upisati jednu ili više šifri grupa skladišta za koje želimo dobiti podatke o zalihi. Pri pozivu metode mora biti ispunjen barem jedan od parametara warehouseIdList ili warehouseGroupIdList.
  • GetItemCustomerData - Metoda prilagođena za rad s križno povezanim šifranicima stranaka i artikala.
  • GetPrices - Metoda prilagođena za rad s križno povezanim šifranicima stranaka i artikala.
  • GetReceivingAdviceStatus - Dodana nova oznaka <StatusDescriptionDetailed>, koja opisuje statuse primki u skladu s dopunama unutar modula programa dobavljači i kupci.
  • ModifyProjectWorkOrderDetails - Dopunjeno je predlaganje prodajne cijene artikala iz čvora "ProjectWorkOrderMaterialLines", sada uzima u obzir postavku uključuje li cijena PDV i u skladu preračunava cijenu po tečaju u primjeru kada se novčana jedinica cjenika i radnog naloga ne podudaraju.

Ispiši