Verzija 2022.01.001 od dana 03.01.2022

Općenito

  • Obavijest o prestanku podrške MSSQL 2012 poslužitelju u godini 2022.

Upravitelj zadataka

  • Otklonjene su poteškoće u kojima se nije uvijek ispravno prikazivala učestalost izvršenja zadatka.

Obračun plaće i drugog dohotka

  • Omogućeno je automatsko popunjavanje kalendara za tekuću i sljedeću godinu.
  • Definirane su postavke za obračun zdravstvenog osiguranja u inozemstvu za 2022. godinu.
  • Šifrarnik vrste obračuna
    • Omogućeno je korištenje formula za izračun neto iznosa stavki obračuna.
  • Evidencija prisutnosti
    • Ispravljen je izračun prekovremenih sati u slučaju uzimanja u obzir planiranih sati i unosa analitika.
  • Dodana je OLAP analiza kontakata djelatnika
  • Napomena: Za obračune plaća koji se isplaćuju od 01.01.2022. i nadalje kao parametar za izračun dijela plaće koji je oslobođen ovrhe potrebno je koristiti iznos od 7.086 KN umjesto iznosa od 6.724 KN (koji se koristio za isplate do 31.12.2021).

          https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2021_11_118_2028.html

Registracija prisutnosti

  • Šifrarnik za povezivanje događaja s vrstama obračuna objedinjen je sa šifrarnikom u modulu plaća.
  • Otklonjena je poteškoća s prikazom brzog izbornika za unos događaja.

Putni nalozi

  • Uređeno je predlaganje broja prvog putnog naloga na prijelazu u novu godinu.
  • U postavkama programa dodano je polje za unos rednog broja prvog putnog naloga u inozemstvu, u primjeru kada je izabrana postavka za odvojeno numeriranje inozemnih putnih naloga.

API

  • Otklonjeno je više manjih grešaka kod metode PrintToPDF.

Artikli

  • Otklonjena je greška kada se u nekim slučajevima nije prikazivala zaliha na pregledu podataka s F7.
  • Otklonjena je greška kod naprednog uvoza artikala kada u ulaznim podacima nije bio naveden podatak "Isključi iz knjiženja u RMP".
  • Podaci o artiklu (F7) – planiranje zalihe; razvrstavanje dokumenata narudžbi dobavljačima i potreba po radnim nalozima Proizvodnje unutar istog datuma je sada u ovisnosti od postavki programa »NAPOVED_ZALOGE«. Ukoliko postavke nema ili je vrijednost ključa »NDKND_VRPDN« , tada se prvo razvrstaju narudžbe dobavljačima i potom potrebe po radnim nalozima Proizvodnje. U slučaju da ključ ima vrijednost »VRPDN_NDKND« tada su prije uzete u obzir potrebe po radnim nalozima Proizvodnje i potom primitci na zalihu po narudžbama dobavljačima.
  • Brzi unos artikala – dodana su sva polja u šifrarniku artikala (osim podataka kartice »Uređaji«).

Dobavljači i kupci

  • Kod unosa otpremljene količine za usluge u nalozima za otpremu nema više utjecaja tip skladišta WMS.
  • Kod unosa stavke primke pomoću ručnog terminala dodali smo mogućnost mijenjanja predznaka količine.
  • Otklonjene su greške kod ispisivanja primke, kada je prikazano zaglavlje općih postavki ispisa iz pogrešnog korisnika.
  • Kupci – narudžbe kupaca i nalozi za otpremu; Dobavljači – narudžbe dobavljačima; sve funkcije »osvježi cijene« i »osvježi sve prodajne uvjete«, koje u narudžbi ili otpremi osvježe cijene i popuste (i ostale prodajne uvjete) su dopunjene na način da sada program pita koji datum se uzima u obzir kod osvježavanja cijena i popusta.
  • Kupci – narudžbe kupaca; djelomično ubrzavanje obrade prijenosa narudžbe kupaca u radne naloge (Proizvodnja, Radni nalozi).

Robno materijalno poslovanje

  • Knjiženje
    • Inventure
      • U ispisu »Rezultat inventure na zadnji dan u godini« otklonjena je greška do koje je dolazilo u zadnjim verzijama programa.

Maloprodaja

  • Knjiženje
    • Gotovinska prodaja
      • Djelovanje storna računa, koji je bio plaćen preko POS terminala, sada se vrši tako da se u način plaćanja u kojem je odabrano POS plaćanje predlaže zadani način plaćanja. Tada se može odabrati odgovarajući način plaćanja na kojem će biti zapisan storno plaćanja.
    • Priprema podataka za knjigovodstvo Mm.
      • Kad se  knjiži promet gotovinske prodaje u miniMAX je područje za izvoz obavezno polje. Ako područje nije upisano ili ne postoji, program ne dopušta nastavak.
  • Kada se prenose nalozi za otpremu NDK u gotovinski račun Maloprodaje i imamo vođenje maloprodaje bez zalihe, pri prijenosu se odgovarajuće usklade podaci zbirnih tabela Maloprodaje koje su u prethodnim verzijama ostale neusklađene.

Proizvodnja

  • Šifrarnici – materijalne sastavnice; otklonjene su greške kod otvaranja modularne i strukturne sastavnice u slučaju kada je artikl sam sebi sastavnica.
  • Radni nalozi – poboljšana je kontrola kod upisa serije u tablicu serije radnog naloga (poznati neki scenariji kada se postojanje serije nije kontroliralo).
  • Knjiženje – radni nalozi; na funkciji »prijenos« usklađeno je predlaganje serije sastavnice FEFO/FIFO na isti način koji je kod predlaganja utroška sastavnice po radnom nalogu.
  • Knjiženje – kooperacija; na stavkama izdavanja i prijema kooperacije te na tablici stanja/detaljima operacija se sada naziv proizvoda prikazuje u cijelosti (naziv 1 + naziv 2).
  • Ispisi – predviđen utrošak materijala; u slučaju uključivanja »Nabava – dodatno provjeravanje«, je razvrstavanje dokumenata prijema na zalihu po narudžbama dobavljačima i otpreme sa zaliha po potrebama radnih naloga, u ovisnosti od postavke programa s ključem »NAPOVED_ZALOGE«. Ukoliko postavke nema ili je vrijednost ključa »NDKND_VRPDN« , tada se prvo razvrstaju narudžbe dobavljačima i potom potrebe po radnim nalozima Proizvodnje. U slučaju da ključ ima vrijednost »VRPDN_NDKND« tada su prije uzete u obzir potrebe po radnim nalozima Proizvodnje i potom primitci na zalihu po narudžbama dobavljačima.
  • Ispisi – predviđen utrošak materijala; iz tablice previđenog utroška materijala je sada za manjkajuće nabavne sastavnice pored narudžbe dobavljačima moguće formirati i interne narudžbe nabavnim službama.
  • Primitak na zalihu artikala dodanih u plan proizvodnje se uzima u obzir i na ispisima/obradama modula Proizvodnje:
    • ispis predviđenog utroška materijala
    • tjedni prikaz potreba
    • raspis proizvodnje iz plana proizvodnje (pri kreiranju podređenih radnih naloga)
    • priprema plana proizvodnje

Radni nalozi

  • Knjiženje – radni nalozi; na radni nalog (kartica »Materijal i usluge« dodana je nova funkcija »osvježi cijene«, koja u radnom nalogu osvježi prodajne cijene materijalu i uslugama.

Fakturiranje

  • U slučaju da su upisani podaci podnožja računa (podaci o stranci) u opće postavke ispisa ti podaci se prenose u eRačune (eSlog, UBL HR i UBL RS).
  • Otklonjene su greške kod korištenje avansnih postavki u slučaju da na avansnom računu nije bio obračunati PDV.
  • Knjiženje – račun i predračuni; funkcija »osvježi cijene«, koja u računu ili predračunu osvježi cijene i popuste je dopunjena tako da sada program pita koji datum uzima u obzir pri osvježavanju cijena i popusta.

Financijsko knjigovodstvo

  • Dnevne obrade - Pregled knjiženja/temeljnica/kartice/bilance: pripremljeno je jednako osjenčivanje retka i polja na kojem je korisnik pozicioniran.
  • Ispisi i pregledi - Bilanca - Bruto bilanca: pripremljena je pohrana postavki "Položeni ispis " i “Međusume". Program zapamti zadnje izabrane postavke i predlaže ih prilikom sljedećeg ulaska u taj dio programa.
  • Ispisi i pregledi - Bilanca – Izvještaji - gumb FINA: pripremljen je izvoz podataka za novu Excel datoteku GFI-POD401.xls (izvještaj GFI-POD za 2021. godinu).

Knjiga primljenih računa (novi modul*)

  • OLAP analiza - Računi i porezi: U dimenziju i u osnovnu analizu je dodano polje Šifra knjige DDV.
  • OLAP analiza: kroz sigurnosni sustav je dodana mogućnost pristupa izboru: PRIMLJENI RAČUNI, tablica: Analiza - Računi i knjiženja i PRIMLJENI RAČUNI, tablica: Analiza - Računi i porezi.
  • Knjiženje i porezi: u dijelu pripreme knjiženja je dodana nova ikona Brisanje svih knjiženja. Ikona je neaktivna ako na knjiženjima imamo pripremljenu poveznicu preko ikona OSD, RMP, Zavisni troškovi i Razgraničenja.
  • Uređen je pristup prijavi za EPP.
  • Na tablici primljenih računa i na izboru veze s RMP/Zavisni troškovi je dodana nova mogućnost za izbor polja. Funkcionalnost omogućuje izbor polja na način kakav se koristio u ranijoj verziji Knjige primljenih računa, uz pripremljena poboljšanja.
  • U tablici su uklonjeni suvišni “prazni stupci”.
  • Veza PRAC-RMP – dopunjeno je predlaganje poreza iz RMP/NDK kod odabira zavisnih troškova iz NKD u slučaju da je dobavljač stranac.
  • Veza PRAC- RMP – dopunjeno je predlaganje poreza iz RMP/NDK na način da se kod unosa računa za samooporezivanje predlažu odgovarajuće porezne knjige za pretporez i za obvezu za PDV.
  • Veza PRAC- RMP – dopunjeno je povezivanje na RMP na početku računa na način da se dokument iz RMP odmah nakon odabira ne mogu više mijenjati.
  • Veza PRAC- RMP – Uvoz iz trećih zemalja – uređena je priprema knjiženja iz izbrane primke u slučaju da je dobavljač označen da nije porezni obveznik.
  • Veza PRAC- RMP – Uvoz iz trećih zemalja – uređena je priprema knjiženja u slučaju da zavisne troškove iz primljenog računa evidentiramo u RMP-u, a dobavljač je označen da nije porezni obveznik.
  • Veza PRAC- RMP – dodan je stupac Osnova za preuzimanje.
  • Veza PRAC- RMP – prilikom povezivanja primke sa računom dodana je informacija o iznosu neodbitnog pdv-a.
  • Veza PRAC- RMP – uređeno je zaokruživanje iznosa duguje ili potražuje u knjiženjima koja se pripremaju iz RMP.
  • Prijenos u potvrđivanje – prilikom prijenosa u potvrđivanje ne zaključa se datum prijenosa i veza na dokument RMP.

Knjiga primljenih računa

  • Veza PRAC-RMP – na kartici Primke, prilikom odabira primke i zavisnih troškova, dodan je stupac Osnova za preuzimanje.

Platni promet

  • Priprema naloga za plaćanje: dodana je nova mogućnost izbora za izvoz SEPA i Sepa plaće u strukturi Citi bank. Opcija se aktivira aktivacijskim kodom.

Osnovna sredstva

  • Obračun amortizacije – Ispravak obračuna amortizacije na način da se uzima u obzir datum promjene nabavne vrijednosti; povećanja odnosno umanjenja amortizacijske osnovice. Ako osnovno sredstvo nije najam, amortizacijska osnovica će se promijeniti u sljedećem mjesecu. Za sredstva koja su u najmu, promjena vrijednosti se priznaje u mjesecu prema datumu unesene promjene.
  • Ispravljen je izvještaj Obračun amortizacije – kada je uključena opcija 'Prikaz nabavljenih sredstava u izabranom razdoblju koji još nemaju obračunatu amortizaciju'. Pri unosu filtriranja po osnovnom sredstvu ili po dodatne tri analitike pripremi se odgovarajući izvještaj, te se više ne pojavljuje poruka o grešci. 
  • Inventura - Inventurni elaborat – ispis uz izbor opcije 'Nadogradnju nadodaj osnovnoj šifri'. Izvještaj je ispravljen, osnovno sredstvo koje je nadogradnja se ispiše manjim fontom ispod osnovne šifre. Zbroj vrijednosti uzima u obzir vrijednosti osnovne šifre i nadogradnje. Zbroj količine uzima u obzir samo osnovnu šifru osnovnog sredstva (bez nadogradnje).
  • Postavke - dodano je novo polje za izbor i povezivanje s Financijskim knjigovodstvom. Dodatna je kontrola i na ostale postavke veze, da izabrane šifre korisnika postoje u šifrarniku.

Ispiši