Verzija 2023.08.001 od dana 17.08.2023

Blagajničko poslovanje

  • Knjiženje: omogućeno je ponovno knjiženje blagajničkog dnevnika. Opcija je  dostupna desnim klikom miša na dokumentu. Ponovno knjiženje dnevnika omogućuje ponovni prijenos ranije knjiženog blagajničkog dnevnika u Financijsko knjigovodstvo.

Porez na dodanu vrijednost

  • Knjiga PDV - Izbor računa - Dodano je upozorenje koje se aktivira ako u izabranom razdoblju nisu unesena plaćanja za nijedan račun koji ima oznaku računa po naplaćenim naknadama.

Financijsko knjigovodstvo

  • Ispisi i pregledi - Opomene: Na ispisima opomena se uzimaju u obzir samo aktivni transakcijski računi. Prednost ima transakcijski račun koji je označen kao zadani račun. Ako je transakcijski račun u IBAN strukturi, tako će se i zapisati na opomeni.
  • Alati – Preknjiženje: Pri preknjižavanju s konta na konto poštivat će se odgovarajuće dodatna analitike.
  • Opominjanje: Prilikom preknjižavanja potraživanja u ovrhu također će se poštivati dodatne analitike. Omogućeno je uzimanje u obzir datuma s originalnih knjiženja.
  • Dnevne obrade – Plaćanje: dopunjena je tablica za povezivanje plaćanja s predračunom (gumb Poveži predračun).
  • Pregled knjiženja: Ispravljen je izvoz knjiženja u CSV datoteku (zapisi od-do, razmak između redova).
  • Funkcionalnosti koje su bile vezane uz nivo operatera = 1 su preseljene u sigurnosni sustav. Prilikom instalacije postojeći operateri nivoa 1 će dobiti dozvolu za rad s tim funkcionalnostima.
  • Postavke programa: Uređen je prikaz gumba za unos, pohranu i brisanje konta za opomene i ovrhe bez potrebe za proširivanjem prozora.
  • Dnevne obrade - Kompenzacije: Dopunjen je uvjet prilikom traženja iznosa otvorene stavke računa kod pripreme međusobnih kompenzacija za račune koji su djelomično plaćeni.
  • Dnevne obrade - Opominjanje: Stope i iznosi na ispisu Popisa opomena su pravilno raspoređeni s obzirom na postavke opomena.
  • Dnevne obrade - Plaćanja: dopunjen je uvoz izvoda i popunjavanje podatka Veza korisnik.
  • Dnevne obrade - Plaćanje: Prilikom uvoza izvoda je dodano novo upozorenje koje se ispiše u polju Upozorenje: Različiti iznos, provjeri iznos. Upozorenje se pojavljuje ako je primljeni račun knjižen na dva saldakontna konta, te u slučaju djelomičnih plaćanja po nalogu. 
  • Dnevne obrade – Plaćanje – Priprema plaćanja: u slučaju kada je u otvorenim stavkama prometa više jednakih poziva na broj, dodana je kontrola TRR-a stranke (šifrarnik Stranke) i upisanog TRR-a platitelja na izvodu. Ako stranka nema upisan TRR veza s otvorenom stavkom se neće uspostaviti.

Osnovna sredstva i sitni inventar

  • Postavke osnovnih sredstava za godišnji obračun amortizacije: Datum poslovnog razdoblja od – do je obavezan podatak.
  • Dorada pri knjiženju inventure, ponudi se godina obračuna amortizacije s obzirom na godinu datuma inventure.  
  • Dopuna veze iz Knjige primljenih računa na već unesenu dugotrajnu imovinu ili sitni inventar tako da se veza dodijeli samo za prvi događaj, odnosno za nabavu i unos amortizacijske grupe.
  • Veza s osnovnim sredstvom s unesenim ispravkom vrijednosti nije dozvoljena.
  • Veza sa sitnim inventarom s unesenim ispravkom vrijednosti je omogućena.  
  • Postavke / Postavke programa / Ručni terminali / Iz ručnog terminala -> Dodana je postavka Oznaka za uvoz otpisa iz datoteke inven.txt. Ako podatak nije upisan koristit će se položaj stupca 185. Program zapamti postavku.
  • Uvoz otpisa se izvodi u meniju Inventura -> Uvoz otpisa iz RT. Ako je izabrana opcija uvoza otpisa inven.txt uklonit će se registarski brojevi koji na izabranom mjestu stupca imaju broj 1. Ako opcija otpisa inven.txt nije izabrana, uklonit će se svi registarski brojevi koji se nalaze u izabranoj datoteci.

Platni promet

  • Plaćanje - Uvoz izvoda: pripremljen je masovni uvoz izvoda.
  • Ukinuta su prava operatera nivoa 1 (nivo = 1). Prava se ubuduće dodjeljuju preko ključeva sigurnosnog sustava.
  • Priprema naloga za plaćanje – Priprema zbirnog naloga - Gumb Ispiši zbirni: Na ispisu Specifikacije plaćanja i Ispis detalja zbirnog naloga se ne prikazuju nalozi koji imaju upisan datum u polju Brisan.  

Primljeni računi

  • Primljeni račun - Dokumenti nabave: Kod predlaganja poreza iz primki, ako je porezno razdoblje zaključano, predložit će se sljedeće slobodno razdoblje.
  • Primljeni račun – veza s dokumentima nabave: u tablici za izbor otpremnice su ispravljeni podaci o deviznim iznosima i novčanoj jedinici.
  • Uvoz e-računa - uvoz eSlog datoteke: moguć je uvoz pojedinačne eslog 2.0 datoteke, koja nije u UTF8 formatu.
  • Uređen je unos i pregled razlike za unos novog osnovnog sredstva, odnosno sitnog inventara iz knjiženog primljenog računa.
  • Redak knjiženog primljenog računa se ne mijenja prilikom novih unosa u modul Osnovna sredstva i sitni inventar, kao što je slučaj prilikom unosa iz primljenog računa koji nije knjižen.
  • Primljeni račun - Uvoz e-računa: U slučaju više XML-ova unutar e-računa u sliku priloga računa se uvozi XML eslog 2.0.
  • Primljeni račun - uvoz e-računa: dopunjen je uvoz e-računa na način da se pripremi veza s otpremnicom ako je na računu naveden broj otpremnice. Otpremnica se mora nalaziti u šifrarniku otpremnica u modulu Knjiga primljenih računa.
  • Knjiga dokumenata – postavke na knjizi dokumenata su uređene tako da je moguće, unutar jedne knjige, evidentirati račune za uslugu kod kojih se knjiženja pripremaju iz postavki e-računa i račune za robu kod kojih se knjiženja predlažu iz povezanog dokumenta nabave.
  • Uvoz e-računa; pri uvozu e-računa se, na osnovu informacija iz eslog 2.0 XML datoteke, na račun upišu analitike s obzirom na prethodne postavke. Analitike je moguće postaviti za svaku stranku posebno.
  • Knjiženje i porezi – Priprema knjiženja: Knjiženja je moguće pripremiti iz otpremnice (prijemnih listova) koje su povezana s primljenim računom.
  • Uređeno je povezivanje primljenog računa koji nije proknjižen s već unesenim osnovnim sredstvom i sitnim inventarom za događaj nabave.
  • Na tablici se nakon izbora lokacije ponudi mjesto troška koje je upisano u šifrarniku lokacija.
  • Uklonjena je kontrola sitnog inventara kod koje ispravak vrijednosti mora biti jednak 0. To također vrijedi za tip Osnovno sredstvo.
  • Primljeni računi - Knjiga dokumenata: na knjizi dokumenata je dodan gumb pomoću kojeg se u tablici prikaže putanja u XML-u iz koje se bira podatak o primkama.
  • Pregled po primkama: prikazuju se i primke koji imaju izvor u Maloprodajnom modulu.

Radni nalozi

  • Radni nalozi – proširena su polja za upis/prikaz šifre proizvoda radnog naloga.

Fakturiranje

  • Na ispisima računa za predujmove sada se ispisuje neto vrijednost.
  • U postavkama knjiga dokumenata dodana je mogućnost dodavanja vrste dokumenta koja se zadano koristi za dodane privitke.
  • Ako je na knjizi dokumenata upisana šifra vrste dokumenta za privitke pri dodavanju privitka na račun (privitak o. ili dokument u fascikl) predlaže se ta vrsta dokumenta.
  • Zapis avansnih postavki u eRačunu u obliku eSlog 2.0 je usklađen s ustaljenom praksom prikaza avansa u eDokumentima.
  • Kupci - otpremni nalozi kupcima; promjena otpremnog naloga je sada moguća i za fakturiran otpremni nalog vezan na račun, koji ima aktivnu gotovinsku prodaju (ako je račun u odgovarajućem statusu; nije ispostavljen i/ili zaključan).
  • Otklonjene su poteškoće kod brzog ispisa računa / predračuna u slučajevima kada se nisu pohranjivale kopije izdanih dokumenata i odgovarajuće mijenjali statusi računa / predračuna.

Robno materijalno poslovanje

  • Izbor na padajućem izborniku Tip skladišta (combo box) je posvuda (osim u Postavkama programa gumb Tip skladišta) promijenjen tako da se biraju samo oni tipovi skladišta koji su aktivirani kroz postavke Robno materijalnog poslovanja.
  • Radni nalozi - Knjiženje u RMP, Izdavanje sastavnica; u tablici prijedloga izdavanja sastavnice je onemogućeno mijenjanje podataka koji na knjiženje nemaju utjecaj (naziv artikla, količina normativa, zaliha,…).
  • U tablici rezultata "Punjenje artikala s minimalnom zalihom" dodan je stupac Šifra za usporedbu iz šifrarnika artikala.
  • U ispisu Analiza prometa je novi OLAP pregled "Analiza za knjigovodstvo" u kojem su podaci za usporedbu s knjiženjem temeljnice nabave i utroška. Prikaz je aktivan ako je napravljen prijelaz na pojednostavljen sistem Maloprodaja/RMP i ako operater ima u sigurnosnom sustavu dozvolu za taj prikaz.
  • U programu Temeljnica nabave, utroška u alatu "Kontrolna priprema knjiženja" dodana je mogućnost "Prikaži samo razlike", s kojom postavimo da se u tablici ispišu samo stavke koje se trenutno razlikuju od knjižene temeljnice.
  • Pretprijem u Tranzit - kod kreiranja računa u FAK-u i punjenja analitika iz zadane knjižne grupe na knjizi dokumenata uređen je prijepis analitika također i u stavke računa (u slučaju praznih zadanih analitika u postavkama maske Tranzit – Izdavanje/Račun).
  • Pretprijem u Tranzit – uređeno je punjenje iznosa Za plaćanje na računu.
  • Kupci - narudžba kupca, sastavnica stavke narudžbe; na operaciji tehnološkog rada sastavnice sada je moguće vrijeme izrade i vrijeme pripreme unijeti u formatu HHH:MM:SS (stoga najviše 999 sati, 59 minuta i 59 sekundi).
  • Automatsko upisivanje serije u šifrarnik serije (artikli-serije) pri knjiženju pretprijema u prijem:
    • Postavke - postavke programa; na kartici "Pretprijemi" dodana je nova postavka s kojom omogućimo (zadano je onemogućeno) automatsko uspisivanje serije artikala sa knjiženjem pretprijema u prijem.
    • Knjiženje - pretprijemi - funkcija "u prijem"; ako je tako postavljeno u postavkama programa se kod knjiženja pretprijema u prijem za sve stavke pretprijema koje imaju upisanu seriju i serija ne postoji u šifrarniku serija (artikli-serije), serija se upiše u šifrarnik serija.
    • Dobavljači i kupci - primka od dobavljača; u slučaju da se primka od dobavljača automatski knjiži do prijema robno materijalnog poslovanja vrijedi jednako kao što je opisano u gornjem primjeru.
  • Pretprijemi – prilagođen je pomak naziva i unosnih polja.
  • U ispisima Izvješća za knjigovodstvo kada se ispisuje pojedinačno po dokumentima, u drugoj stavci je dodan prikaz nivelacija izdavanja. To vrijedi za slučajeve ako je već bio napravljen prijelaz na pojednostavljen sistem Maloprodaja/RMP i ako je u postavkama programa uključena mogućnost knjiženja zaliha na način da nastanu odvojena knjiženja po prodajnim cijenama i nivelacijama.
  • Kod ispisa naljepnica na pretprijemima RMP i prikazi i ispisu redoslijeda naljepnica sada se uvijek uzima u obzir izbor Uredi po.
  • Funkcionalnost je dopunjena na :
    • pretprijemi - gumb naljepnice 
    • serijski ispis -  naljepnice po komadima
    • serijski – naljepnice po stavkama

Dobavljači i kupci

  • Kod uvoza stavki s čarobnjakom za uvoz šifre analitika se usklađuju s maskama.
  • Na narudžbama i primkama od dobavljača dopunjeno je:
    • Narudžbe – sa promjenom Cijena Dobavljač automatski se promijeni Cijena Naručitelj i obrnuto.
    • Primke – Sa promjenom Cijena Dobavljač se promijeni Cijena Primatelj i obrnuto.
    • Kada na narudžbi ili prijemu promijenimo Faktor količine promijeni se Cijena Naručitelj ili Cijena Primatelj.
    • Sa promjenom šifre artikla na prozorskom unosu promijeni se također i cijena i ostali podaci koji su vezani na artikl.
  • Kupci - otpremni nalozi; omogućeno je mijenjanje načina plaćanja fakturiranog otpremnog naloga (pod jednakim uvjetima koja vrijede za mijenjanje ostalih podataka fakturiranog otpremnog naloga).
  • Kod pripreme eNarudžbe dobavljaču (eSlog 2.0) se u stavkama koriste dobavljačevi podaci a ne naručiteljevi.
  • Otklonjena je poteškoća u slučajevima kada serijski ispis otpremnica nije uzimao u obzir broj kopija iz šifrarnika QRD obrazaca.
  • Kupci - narudžbe kupaca i otpremni nalozi; u tablici narudžbi kupaca i otpremnih naloga je dodan stupac "Naziv lokacije", koji prikazuje naziv lokacije stranke iz šifrarnika lokacija ukoliko je lokacija isporuke na dokumentu izabrana.
  • Dobavljači - narudžbe dobavljačima, primke od dobavljača; ažurirano je "pražnjenje" podatka o seriji sa promjenom šifre artikla na postojećoj stavci narudžbe ili primke (u slučaju promjene šifre artikla za kojeg se ne vode serije, podatak o seriji na stavci se uvijek isprazni).
  • Među podatke knjige narudžbe dodan je zadani tip fascikla. Ako je ispunjen se pri izboru Dodaj fascikle na narudžbama, otpremama i prijemima automatski tvori novi fascikl izabranog tipa.
  • Kupci – narudžba kupca; otklonjene su poteškoće pri funkciji storniranja narudžbe kupca povezanog s predračunom.
  • Otpremni nalozi - ponovno je uspostavljeno djelovanje "automatskog prijenosa u BP".

Saop

  • Na oglednim obrascima Seyfor Saop je uređeno dobivanje podatka Vrijeme unosa sa servera umjesto sa radnih stanica.
  • Poboljšano je djelovanje zaključavanja podataka.
  • Uređeno je zahtijevanje i poštivanje ispravne lozinke digitalnog certifikata za potpisivanje ukoliko je tako postavljeno, inače se dokumenti ne potpisuju.
  • Kod naprednih postavki podnožja standardnog obrasca ispisa je dodano sljedeće:
    • Odvojene su postavke podnožja ispisa za portretni i pejzažni način.
    • Omogućena je prilagodba visine noge koja može biti između 10 mm i 40 mm.
  • Otklonjene su poteškoće kada se neovlaštenim operaterima dozvoljavalo oblikovanje QRD obrazaca.
  • Otklonjena je poteškoća kada izbor pomoći (tipka F1) nije otvaralo stranicu pomoći.
  • Prešifriranje podataka - optimizacija procedure za dohvat podataka.

Praćenje kvalitete

  • Artikli-kontrola – uređeno je kopiranje karakteristika operacija međufazne kontrole.

Servis

  • Uređen je prikaz pravilnih datuma dokumenata u slučaju odobrenja i kopiranih računa. U polju broj računa FAK je uređeno da se prikazuju pravilne knjige računa koje su u vezama. Dopunjeno je ažuriranje statusa servisnog naloga također i kada je napravljen gotovinski račun iz servisnog naloga. U slučaju povezivanja servisnog naloga na zavisni trošak na računu sada se ispravno pohrani status u servisnom nalogu bez obzira u koju knjigu računa je povezan servisni nalog.

Maloprodaja

  • Gotovinska prodaja – storno djelomično prodane količine u maloprodaji ukoliko nema veze na KM i artikli nisu iz sastavnice.
  • Uređen je prikaz udruživanja podataka na dimenziji Datum dokumenta u OLAP tablici Analiza prodaje.
  • Kod uvoza podataka iz dlanovnika Pidion je uređen uvoz načina plaćanja računa u novu tablicu.
  • Kod prijenosa računa u uslugu noprintZ, dopunjen je izvoz s 2.stavkom naziva artikla.
  • Za potrebe povezivanja na mojPOS napravljena je metoda za dobivanje podataka o artiklima.
  • Dopunjeno je formiranje računa iz negotovinske prodaje ili otpremnice Maloprodaje.
  • U slučaju serijskog ispostavljanja računa je dodano upozorenje da će sve otpremnice biti fakturirane. Upozorenje se ne pojavljuje, ako u filteru unesemo broj otpremnice, datum ili stranku.
  • Način fakturiranja je obvezan podatak kod ispostavljanja računa strankama koji imaju podatak upisan u trgovačkim podacima stranke.
  • Bez obzira radi li se o ispostavljanju po pojedinačnoj otpremnici ili masovnom ispostavljanju računa, filteri su otvoreni za unos podataka.
  • Uneseni podaci u filterima se uzimaju u obzir kada su uneseni, bez obzira da li je ispostavljanje računa na osnovi pojedinačne otpremnice, masovno fakturiranje, zbirno fakturiranje ili izbora iz tablice.
  • U sistemima Maloprodaje gdje se vodi maloprodaja bez zaliha (istovremeno prijem i izdavanje), se prodajne i maloprodajne cijene u kalkulaciji prijema dobiju iz cijene izdavanja. To vrijedi za izdavanje robe preko otpremnih naloga ili neposredno iz gotovinske prodaje Maloprodaje.

Proizvodnja

  • Ispisi – predviđen utrošak materijala; u slučaju uzimanja u obzir utroška na radnim nalozima servisa (SER) sada se više ne uzimaju u obzir radni nalozi koji su u statusima "kontroliran", "Storniran" i "Zaključan".

Artikli

  • Promijenilo se djelovanje prikaza planiranja zalihe artikala iz servisnih naloga na način da se materijali iz servisnih naloga koji su u statusima (Kontroliran / Storniran / Zaključan) ne prikazuju više u planiranju zaliha.
  • U filter za izbor artikala je dodan podatak 'Povezana šifra artikla'.
  • Među podatke koje možemo uvoziti naprednim uvozom dodan je podatak o opisu artikla (jedna pojava). Moguće je unijeti sljedeće (dodatne) podatke za uvoz:
    • Jezično područje opisa
    • Šifra opisa
    • Opis
  • Artikli - kartica "Konverteri"; kod dodavanja novog artikla dodana je nova funkcija "GTIN14" koja generira bar kod konvertera po GTIN 14 standardu.
  • Otklonjena je poteškoća kada se u primjeru korištenja postavljenog prozora za unos dokumenta nije kopiralo četiri dodatnih svojstava artikla.

API

  • ModifyProformaInvoice – mijenjanje kopiranog predračuna preko API metode je sada omogućeno.
  • PostDispatchAdvice - metoda sada podupire knjiženje otpremnog naloga i po "proizvodnom načinu" rada.
  • Add/ModifyOrder – otklonjena je pogrešna validacijska poruka kod pokušaja upisa narudžbe za stranku sa pogrešnim tipom stranke (dobavljači, ostali).
  • GetOrder - metoda sada radi i na konsolidiranim bazama.
  • Add/ModifyOrder, Add/ModifyDispatchAdvice - kontrola glede slanja podataka o načinu plaćanja; ne dozvoli slanje podataka po starom (podatak u glavi <PaymentTypeID>) i po novom istovremeno (podaci u čvoru <PaymentLines>).
  • Add/ModifyOrder, Add/ModifyDispatchAdvice  - u slučaju slanja podataka o načinu plaćanja po novom (podaci u čvoru <PaymentLines>) je podatak o datumu transakcije <PaymentDate> sada obavezan.
  • PostPreReceipt – automatsko dodavanje serije artikala pretprijema u šifrarnik serija ukoliko je tako postavljeno u postavkama modula robno materijalno poslovanje.
  • PostReceivingAdvice – automatsko dodavanje serije artikala prijema u šifrarnik serija ukoliko je tako postavljeno u postavkama modula robno materijalno poslovanje.

Kadrovska evidencija

  • Omogućeno je uzimanje u obzir povijesnih zapisa u OLAP analizi strukture djelatnika.
  • Šifrarnik djelatnika: u polja za unos Napomena i Opis posla dodan je klizač koji se aktivira ukoliko se unese veći broj redaka.
  • Dodavanje novog povijesnog zapisa omogućeno je samo za djelatnike koji već imaju unesen početni zapis povijesti.
  • U primjeru dodavanja prve promjene na pojedinom djelatniku nudi se šifra djelatnika bez mogućnosti promjene iste.
  • Ocjenjivanje djelatnika
    • Omogućeno je brisanje razdoblja ocjenjivanja.
    • Omogućeno je brisanje svih ocjena djelatnika.
  • U OLAP analizi pregleda, ispita i potvrda omogućeno je prikazati samo zadnji važeći događaj djelatnika.

Obračun putnih naloga

  • Otklonjena poteškoća kod upotrebe znakovne maske koja se koristi za šifru djelatnika.

Obračun plaća i drugog dohotka

  • U OLAP analizu obračuna dodani su podaci o JMBG-u i OIB-u djelatnika.
  • U OLAP analizu stavki obračuna dodani su podaci o JMBG-u i OIB-u djelatnika.
  • U svim OLAP analizama u KE i OPZ modulima uređeno je filtriranje po datumima.

Registracija prisutnosti

  • Nova postavka pod nazivom Prikaži djelatnike s nedovršenim događajima dodana je na Popis trenutno prisutnih djelatnika, koji prikazuje sve djelatnike koji još nemaju završen događaj.
  • Na Ispisu trenutno prisutnih djelatnika je dodan podatak o lokaciji.
  • Omogućeno je uzimanje u obzir podataka iz radnog kalendara djelatnika prilikom uvoza svih odsutnosti, dodavanja događaja i izračunavanja salda sati.
  • Uređen je prikaz trenutno prisutnih djelatnika u slučaju kada se zadana lokacija djelatnika razlikuje od lokacije terminala.
  • Otklonjena je poteškoća do koje je dolazilo kod preklapanja događaja, u slučaju noćne smjene, kada se posljednji dan u mjesecu mijenja u prvi dan sljedećeg mjeseca.
  • Na Ispisu 'Događaja za razdoblje od/do' uređeno je sortiranje po datumima, u slučaju odabira duljeg vremenskog razdoblja.
  • Omogućena je specifikacija događaja koji nisu uključeni u saldo sati na dan praznika.

mojINFO

  • Na Pregled korištenja godišnjih odmora djelatnika dodan je prikaz godišnjeg odmora za voditelja.
  • Zamjenik voditelja dobiva mogućnost uvida u pregled Evidencija prisutnosti – Rekapitulacija sati djelatnika.
  • Dodan je prikaz godišnjeg odmora za voditelja na Prijava odsutnosti - Sve odsutnosti.
  • Zamjenik voditelja dobiva mogućnost uvida u pregled Prijava odsutnosti - Pregled korištenja godišnjih odmora.
  • U mjesečnoj evidenciji prisutnosti omogućen je odabir godine i mjeseca.
  • U pregledu informacija o godišnjem odmoru dodan je podatak o preostalom godišnjem odmoru prethodne godine.
  • Omogućeno je dodavanje pauze u već uneseni cjelodnevni događaj.
  • Uređeno je dodavanje pauze u slučajevima kada je evidentiran početak prisutnosti.
  • Uređeno je predlaganje završetka pauze, na osnovu postavki iz registracije prisutnosti.
  • Omogućeno je je označavanje cijelog zapisa vremena početka i vremena završetka događaja s tipkom tabulatora.
  • Uređen je status u slučaju događaja dolazak-službeni put-odlazak.
  • Uređen je prikaz Organizacijske strukture organizacije, prikaz svih prisutnosti i prikaz svih odsutnosti na način da su prikazani samo aktivni djelatnici.

Ispiši