Verzija 2025.02.001 od dana 24.03.2025

Obračun plaća i drugog dohotka

  • Obračun plaće – Izabrani obračun – Neposredni unos:
    • U tablicu je dodan stupac eRegistrator u kojem se nalazi podatak da li je obračunski list spremljen u eRegistrator.
    • Tipka Obračunaj sve:
      • Dodana je obavijest na ispis popisa grešaka i upozorenja koji se ispisuje na kraju obrade u slučaju kada je u obračunu korištena neaktivna vrsta obračuna.
  • Djelatnik – odabir djelatnika - Kartica Podaci o plaćama – Plaće općenito – Tipka Radni kalendar – Tipka Kopiraj na djelatnike:
    • Prilikom kopiranja radnog kalendara, program prikazuje upozorenje ako barem jedan od odabranih djelatnika nema definirani radni kalendar.
  •  Evidencija prisutnosti - Evidencija prisutnosti i priprema obračuna – odabir pripreme obračuna - 2.korak Prijenos u pripremu obračuna, tipka Dodaci, tipka Novi Unos:
    • Omogućen odabir dodatka za sve sate u smjeni. Dodatak se obračunava djelatnicima kojima je u rasporedu evidencije prisutnosti odabran obračun dodatka za sve sate u smjeni duljoj od 12 sati.

Kadrovska evidencija

  • Sigurnosni sustav Kadrovske evidencije:
    • U sigurnosni sustav kadrovske evidencije dodana su dva nova sigurnosna ključa za Analizu nagrađivanja i za Analizu godišnjih odmora i odsutnosti.
  • Djelatnici – kartica Djelatnici – ikona Buduće promjene
    •  Novi stupac Napomene dodan je u tablicu Djelatnici - Promjene.
  • Šifrarnik općina:
    • Otklonjena je pogreška koja se javljala prilikom pretraživanja ili sortiranja unutar ekrana šifrarnika općina u situaciji kad se koristi samo modul Kadrovske evidencije bez modula Obračuna plaće i drugog dohotka.

Registracija prisutnosti

  • Na kartici za uvoz vrste događaja djelatnika omogućen je unos analitike Nositelj troška (uz odgovarajuće postavke).
  • Analize i ispisi – Analiza po danima:
    • Dodana su polja Šifra Nositelja troška i Naziv nositelja troška
  • Tablica Događaji djelatnika - desnom tipkom miša kliknite određeni dan za prikaz padajućeg izbornika:
    • Nije moguće dodati novi događaj ako već postoji događaj registriran na odabrani dan, bez obzira da li je završen ili ne.
  • Prijenos podataka - Prijenos u evidenciju prisutnosti - tipka za potvrdu:
    • Program prikazuje upozorenje ako barem jedan djelatnik ima nelančani događaj u tablici Događaji djelatnika, ali je prijenos i dalje moguć.
  • Evidencija prisutnosti - Evidencija prisutnosti i priprema obračuna- odabir bilo koje evidencije - Korak 3b Obrada viška sati:
    • Ispravljena je nepravilnost koja se javljala prilikom klika na "Zaključi obradu" kada je operater koji je htio zaključiti obradu imao predugačak naziv.
  • Evidencija prisutnosti - Planiranje odsutnosti - Potvrda odsutnosti - Tipka za izmjenu evidencije:
    • Automatsko brisanje podataka iz registracije prisutnosti dopunjeno je uvjetom da se ono provodi samo u slučaju kada razdoblje nije završeno.
  • Šifrarnik - Djelatnici- Kartica djelatnik:
    • Na kartici Djelatnik dodana su nova polja OIB, Obračun plaće i Voditelj. Polja su sada grupirana u odjeljke.
  • Alati - Dodaj uobičajeni događaj:
    • Ispravljena nepravilnost koja je onemogućavala dodavanje zajedničkog događaja za odabrane grupe djelatnika.
  • Widget Današnji događaji:
    • Na raspolaganju je tipka za bilježenje Rada od kuće sa šifrom događaja RDD.

mojINFO

  • Nadolazeće odsutnosti - tipka Novi unos:
    • Kod unosa nove odsutnosti, prikazuje se obavijest kome je odsutnost poslana na potvrdu.
  • Evidencija prisutnosti - Moja prisutnost - Tablica s današnjim događajima I nadzorna ploča - Widget s današnjim događajima:
    • Ako je voditelj sam sebi voditelj, tada može uređivati i ​​vlastite sate.
  • Evidencija prisutnosti – Sve prisutnosti:
    • Moguće je dodati više događaja u jednom danu na tipki Dodaj događaje.
    • Na pojedinačnom unosu događaja moguće je unijeti analitike Mjesto troška i Nositelja troška. Opcija za unos analitika aktivirana je u Postavkama programa Prijava prisutnosti na kartici mojINFO te na svakoj vrsti događaja u šifarniku vrsta događaja.

Obračun putnih naloga

  • Nalog za službeno putovanje- Odabrani putni nalog - Kartica Analitike i napomene:
    • Polja Napomene i Prilozi su proširena tako da je vidljivo prvih 10 redaka.

Saop - općenito

  • Općenito - Uvoz podataka sa čarobnjakom za uvoz:
    • Polja za uvoz podataka prilikom izrade nove specifikacije jednakog su naziva kao polja vidljiva u tablici čarobnjaka za uvoz.

Blagajničko poslovanje

  • Primici/Izdaci: Uređen je prikaz sume Tekući saldo kada je saldo negativan.  

Porez na dodanu vrijednost

  • Šifrarnici - Stope: Šifrarnik stopa je dopunjen zadnjim promjenama PDV stopa država članica.
  • PDV - Tablica - Prijenos plaćanja - "Prijelazna konta - Preknjižavanje": Dodan je alat za preknjižavanje s prijelaznih konta na redovna konta pretporeza. Alatom se pripremi temeljnica za preknjiženje na rednovna konta za sve zapise koji se nalaze u obračunu i imaju unesen podatak "prijelazni konto". 
  • PDV – Dodan je redak za vrstu posla: Trostrani posao - 2. u nizu. Uklonjen je redak Trostrani posao - 1. u nizu".

Financijsko knjigovodstvo

  • Brzi pregled - Ispis Dospjelo/Nedospjelo -Otvorene stavke - zbirno po strankama: Ispis je usklađen s podacima o kašnjenjima iz postavki brzog pregleda.
  • Dnevne obrade - Posredno knjiženje: Ispravljeno je knjiženje kada je uključena postavka  knjiženja u prošlu godinu (u slučaju kada prijenos nije uspio).
  • Knjiženje: Prilikom knjiženja odobrenja i kod zatvaranja računa iz modula Fakturiranje s odobrenjem, na knjiženjima odobrenja se pohrani podatak o broju dokumenta, bez obzira na postavku Upis dokumenta u plaćanje.
  • Dnevne obrade - Opominjanje: Prilikom pripreme predloška i izdavanja opomena je dodan gumb Izabrane stranke. Omogućen je izbor šifre stranke za koju u odabranoj godini već postoje pripremljene opomene.
  • Dnevne obrade - Plaćanje – Povezivanje plaćanja s predračunima:
    • Prilikom instalacije, broj povezanog predračuna će se prepisati iz polja Napomene u novo polje Broj predračuna.
    • Na tablicu sa stavkama izvoda je dodan novi stupac Broj predračuna.
    • Potvrdom veze predračuna s plaćanjem broj predračuna će se zapisati u novo polje, a ne u polje Napomene.
  • Pregled knjiženja - Storniraj izabrane: 
    • Storno dokumenta koji ima knjiženje na kontu poreza (koje je u kontnom planu ispravno označeno) pripremi storno zapisa i u poreznoj knjizi. Brisanje storna knjiženja dokumenta iz Posrednog knjiženja ima za posljedicu brisanje zapisa i u poreznoj evidenciji.
  • Ispisi i pregledi - Bilance - Izvještaji - gumb Prikaži - gumb FINA:
    • Priprema Excel obrasca GFI-POD501.xls u verziji za 2024. godinu u eurima i centima na dvije decimale

Osnovna sredstva i sitni inventar

  • Osnovna sredstva i sitni inventar - Analiza osnovnih sredstava:
    • Prilikom analize iz Izvora financiranja i kod uključene opcije Amortizacija po izvorima financiranja dodani su filteri Konto izvora financiranja i Analitika izvora financiranja. Ako ta opcija nije uključena, mogućnost filtriranja po ovim kriterijima je onemogućena. U izbornik polja šifrarnika izvora financiranja su dodana polja Datum izmjene, Datum početka amortizacije i Datum zaključenja.  
    • Opcija 'S otuđenjem' je preimenovana u 'S otuđenim osnovnim sredstvima'. Uvjet je povezan s datumom otuđenja osnovnog sredstva.  
  • Postavke – Postavke programa - Obračun po mjesecima:
    • Prilikom promjene postavke obračuna iz Obračun po mjesecima u Godišnji obračun ili obratno, program provjerava postoji li za godinu unesenu u polju 'Godina za osnovna sredstva' zapis obračuna amortizacije. Ako postoji, program upozorava i prilikom potvrde i nastavka postupka briše se obračunata amortizacija za osnovna sredstva koja nisu bila otuđena u promatranoj godini.   
    • Prilikom promjene postavke iz mjesečnog u godišnji obračun amortizacije program briše zapise otuđenja za otuđena osnovna sredstva. Datum otuđenja ostane u knjizi nepromijenjen, kako je unesen ako nije izabrana postavka 'Obračun po mjesecima'.
    • Opcija 'Zaokruživanje amortizacije' je aktivna ako nije izabrana postavka 'Obračun po mjesecima'.
  • Šifrarnik Izvori financiranja - gumb Unos/brisanje više zapisa:
    • Unos: Omogućen je unos postotka na 7 decimalnih mjesta, dodana su polja Datum izmjene, Datum početka amortizacije i Datum zaključenja.
    • Izbriši : U uvjet za filtriranje podataka za brisanje zapisa su dodana polja Datum izmjene, Datum početka amortizacije i Datum zaključenja.
  • Šifrarnici Izvori financiranja - gumb Uvoz izvora financiranja:
    • Uvoz podataka iz Excel datoteke.
  • Osnovna sredstva i sitni inventar - gumb Ispis – Knjiga osnovnih sredstava i sitnog inventara – izbor redoslijeda podataka: Analitika 1, Analitika 2, Analitika 3. Omogućeno je sumiranje po zbrojnom i pojedinačnom ispisu za izabrane analitike.
  • Obračuni i inventura - Inventura - Unos inventure - gumb Uvoz otpisa iz RT: Ispravljeno je kodiranje prilikom izbora datoteke, uzima se kodiranje po UTF-8 ako je postavka datoteke za izvoz u Excel strukturi ili UTF-8.
  • Osnovna sredstva i sitni inventar - Datum otuđenja: Dopuna uvjeta filtriranja za tip promjene amortizacija u slučaju otuđenja za razdoblje kada je mjesečna amortizacija već obračunata.

Platni promet

  • Nalozi za plaćanje – Priprema naloga za plaćanje: 
    • Na tablicu je dodan gumb Legenda.
    • Promijenjena je boja za neaktivne TRR iz crvene u sivu boju.
  • Nalozi za plaćanje – Priprema naloga za plaćanje - gumb Brisanje naloga: pripremljena je Legenda. 
  • Priprema naloga za plaćanje - gumb Brisanje naloga:
    • Na tablicu je dodan nov filter Datum dospijeća od - do i Nalozi bez tipa.
    • Poslani nalozi: Pripremljeno je predlaganje minimalnog Datuma prijedloga od: predlaže se minimalni i maksimalni datum samo za naloge koji nisu brisani.
    • Na tablicu je dodan stupac Datum dospijeća.
    • U slučaju dodatnog filtriranja u stupcima su svi filtrirani nalozi neoznačeni. Nakon označavanje (kroz gumb Potvrdi sve ili pojedinačno označavanje) izvede se brisanje samo izabranih naloga.
  • Platni promet – Priprema naloga za plaćanje – Brisani nalozi:
    • Na tablicu je dodan novi izbor Brisani nalozi. Kada se taj izbor označi prikažu se samo brisani nalozi s obzirom na izabrani filter statusa naloga. Boja slova za sve izbrisane naloge u tablici je crvena.
    • Uz izbor je vezan sigurnosni ključ PP – Priprema naloga za plaćanje. Tablica Brisani nalozi – zabranjeno (predefinirano).
    • Na tablicu je dodan novi stupac Datum brisanja, koji prikazuje  datum i vrijeme brisanja naloga.
    • Ako imamo označen izbor Brisani nalozi:
      • Desnim klikom na tablici je aktivna nova opcija ‚Aktiviraj brisane naloge‘.
      • Potvrdom opcije ‚Aktiviraj brisane naloge‘ se na svim označenim nalozima izbriše datum brisanja te se time nalozi ponovno aktiviraju. Status naloga ostane nepromijenjen.
      • Određeni gumbi i ikone na tablici su neaktivni.
      • U tablici se ne nalaze brisani nalozi, koji su:
        • zbrojni (tip naloga = Zbrojni) i koji su već bili otključani
        • djelomično plaćeni nalozi kod kojih je na osnovnom nalogu pripremljeno usklađivanje iznosa.
  • Priprema naloga za plaćanje za banku: Prije pripreme XML datoteke je dodana kontrola na upisano Mjesto i Državu stranke. Popis stanaka kojima nedostaju ti podaci se prikazuju u obliku dnevnika.
  • Priprema naloga za plaćanje u datoteku: Dodana je kontrola, ako je Datum prijedloga prazan, a označena je SEPA struktura za zbirna plaćanja.  

Knjiga primljenih računa

  • Primljeni računi - Knjiženje računa u FIN i PDV: Dopunjeno je knjiženje tako da se, u slučaju postojanja privitka na računu, prilikom knjiženja u glavnu knjigu privitak ne upisuje u polje Temeljnica koje je namijenjeno dodavanju dokumenata temeljnice.  

Radni nalozi

  • Knjiženje – radni nalozi: Onemogućen je unos artikala statusa "alternativna sastavnica" te artikala koji su "fantomi" kao proizvod radnog naloga i kao "materijal i usluge".

Fakturiranje

  • Dodan je prikaz vrijednosti iskorištenog predujma u zaglavlju računa, u slučaju da se na računu koristi predujam (gumb "Predujam").
  • Poboljšana je vidljivost stavki artikala tipa avans na način da se stavke obojaju u plavo.
  • Dodane su kontrole iznosa iskorištenog avansa te povrat iskorištenog i uplaćenog avansa na način:
    • da iznos iskorištenog predujma ne prelazi iznos preostalog računa,
    • da iznos predujma nije viši od raspoloživog, uplaćenog iznosa,
    • da iznos povrata iskorištenog predujma nije veći od iznosa uplaćenog predujma.
  • Uređena je aktivnost gumba "Otvoreni predujmovi" i "Predujmovi", ovisno da li postoji otvoreni račun predujma (Otv.predujmovi) i uplata na konto predujma (Predujmovi).
  • Dodano je automatsko ažuriranje statusa plaćanja u slučaju avansa i predujmova.
  • Na predračunima, sa uključenim odgovarajućim postavkama sigurnosnog sustava, dodana je nova funkcionalnost na desni klik mišem: Prijenos plaćanja na drugi predračun.
  • Optimizirano je djelovanje:
    • tablica računa i predračuna
    • unos stavku računa i predračuna
    • pregled artikli - zalihe, cijene (F8)
  • Otklonjeno je prekrivanje riječi na formama i gumbima.
  • Program je dopunjen na način da se prilikom knjiženja računa u FIN i PDV prenese i fascikl računa kao prilog.
  • Knjiženje računa u knjigovodstvo i PDV:
    • Promijenjeno je knjiženje usklađenja kod plaćanja u stranoj valuti.
    • Otklonjena je nepravilnost pri knjiženju pasivnih vremenskih razgraničenja, kada su se u određenim primjerima zadnja dva razdoblja spojila.
    • Pri knjiženju u PDV se zapiše iznos računa bez avansa.

Robno materijalno poslovanje

  • Knjiženje - Pretprijemi:
    • Pri traženju fakturne cijene iz zadnje kalkulacije se uzima u obzir u kojoj novčanoj jedinici je bila zadnja FC. Ako je različita od novčane jedinice pretprijema se odgovarajuće preračuna na temelju tečaja na datum dokumenta. Na taj način se predložena fakturna cijena preračunava za sve slučajeve različitih novčanih jedinica između zadnje kalkulacije i dokumenta koji se unosi: iz strane u domaću NJ, iz domaće u stranu NJ, ako su ta dva različita.
  • Temeljnica nabave, utroška
    • Vrijednost na obračunskom kontu nabave robe ili materijala sadrži i dio PDV-a koji stranka ne smije odbiti, tj. dio PDV-a koji se ne odbija.
  • Za korisnike koji vode zalihu po FIFO metodi je omogućeno knjiženje Temeljnice nabave i utroška te prikaz Izvješća za knjigovodstvo po FIFO metodi.
  • Otklonjena je poteškoća na ispisu zaliha prethodnih godina, kada nije bio moguć izbor ispisa po FIFO metodi.
  • Otklonjena je poteškoća na serijskom ispisivanju pretprijema. Ukoliko je odabran isti obrazac za pojedinačni i serijski ispis pretprijema, u potonjem su određena polja ostala prazna.
  • Knjiženje - pretprijem, promet i inventura: Onemogućen je unos artikala statusa "alternativna sastavnica" te artikala koji su "fantomi".
  • U slučaju vođenja zaliha po FIFO metodi je na kartici artikla uklonjen prikaz stavaka početnog stanja bez zaprimljenih količina. Navedene stavke su uklonjene na ispisu i u tablici.
  • Za stranke koje vode zalihu po FIFO metodi je ispis Pregledi dokumenata dopunjen na način, da su u slučaju storno prijema u stupcu "Nivelacija" ispiše razlika vrijednosti između vrijednosti storno prijema i vrijednosti robe koje je bilo u tom slučaju izdano sa zalihe po FIFO metodi. Taj podatak, u slučaju FIFO vođenja zaliha, pokaže kolika je vrijednost razlike između smanjenja zalihe i dokumenta storno prijema.
  • Knjiženje Pretprijemi - maloprodaja:
    • Na dokumentima tipa Interni prijenosi je omogućena naknadna promjena podatka Dokument. Na kartici Općenito je za unos veznih dokumenata nova funkcija (gumb), koja otvara formu za unos/promjenu polja Dokument i Osnova za prijem. Dopuna vrijedi za interne prijenose MP -> MP (upisana ciljna poslovnica) i za MP -> VP (upisano ciljno skladište). Promijenjen podatak se zapiše: na pretprijem – tako se prenese na dokument prijenosa (izvorna lokacija - skladište za robu na putu) – ako je bio prijenos preuzet na ciljnoj lokaciji se tak promijenjen podatak Dokument zapiše i u ciljni dokument (skladište za robu na putu – ciljna lokacija).
  • Za korisnike koji vode zalihu po FIFO metodi je ubrzan rad ispisa Stanje zaliha i otklonjena je poteškoća kada program nije prikazao ispravne cijene, kada je bio odabran prikaz cijena iz cjenika.
  • Ispis kartice artikla u slučaju vođenja zaliha po FIFO metodi je prilagođen vremenu otkada počinje obračun FIFO. Navedeno vrijedi za tablicu i ispis.
  • Osnovni redoslijed prikaza stavaka je po datumu poslovnog događaja, a unutar istog datuma zapisi su raspoređeni sljedećim redoslijedom:
    • Početno stanje
    • Prijemi pozitivnih količina
    • Prijenosi između skladišta - prijem zalihe
    • Povrat kupca - negativno izdavanje
    • Inventurni viškovi
    • Prijenos između skladišta -  izdavanje zalihe   
    • Povrati dobavljačima - negativni prijemi
    • Prodaja - pozitivne količine 
    • Inventurni manjkovi
  • U slučaju vođenja zaliha po FIFO metodi je pitanje "Da li ste pokrenuli FIFO?" zamijenjeno s  "Da li želite pokrenuti obračun FIFO?". Ukoliko se odabere "Da" pokrene se obračun FIFO, u suprotnom će se prikazati željeni ispis bez ažuriranja podataka po FIFO metodi. Zadana ponuđena vrijednost je "Da".   
  • U slučaju da je zaliha na pojedinom skladištu u prethodnim godinama  bila vođena po FIFO metodi, pa je u tekućoj godini isključena FIFO metoda, svejedno se prikazivalo pitanje "Da li ste pokrenuli obračun FIFO". S novom verzijom se pitanje ne prikazuje.
  • U slučaju vođenja zaliha po FIFO metodi je ubrzano ispisivanje početnog stanja u Pregledu dokumenata.   
  • Pretprijemi – Zavisni troškovi – promjena redoslijeda stavki
    • Dosadašnje djelovanje pri unosu i brisanju stavki zavisnih troškova je dopunjeno: ako postoji stavka zavisnog troška koja je povezana s primljenim računom, ili ako je pretprijem već knjižen u promet, promjena redoslijeda nije moguća.
  • U slučaju korištenja novog sustava rezervacija, u modulu robno materijalno poslovanje su dodane sljedeće promjene:
    • Postavke programa:
      • Kartica »Dodatne postavke«, dio »Rezervacije« uključivanje sa aktivacijskim kodom (naplativa funkcionalnost).
      • Uključivanjem se u novi sustav rezervacija prepišu sve nezaključene rezervacije iz »sustava rezervacija modula dobavljači i kupci«. Isključi se postavka rezervacija u modulu dobavljači i kupci.
      • Svako isključivanje sustava rezervacija pobriše podatke u tablicama rezervacija!
      • Promjena broja korisnika modula Dobavljača i kupaca i/ili Proizvodnja isključi rezervacije i pobriše podatke u tablicama rezervacija.
    • Pretprijem:
      • Uvid u rezervacije:
        • U stavci pretprijema.
        • U zaglavlju pretprijema (CTRL+F8).
    • Ograničenja, kontrole, akcije u zaglavlju i stavci pretprijema (ako je neka stavka izvor rezervacije):
      • Promjena količine na stavci pretprijema (kontrola raspoložive količine).
      • Promjena serije na stavci pretprijema (kontrola raspoložive količine).
      • Promjena skladišta na stavci pretprijema (kontrola raspoložive količine).
      • Brisanje stavki pretprijema nije moguće.
      • Brisanje pretprijema nije moguće.
  • Otklonjena je poteškoća kada program pri pripremi podataka po FIFO metodi u određenim slučajevima nije ispravno obračunao cijene, ako je prvi poslovni događaj u tekućoj godini bilo negativno izdavanje.

Dobavljači i kupci

  • Nalozi za otpremu – Serijski ispis otpremnica:
    • Dodana je mogućnost kontrole VIES platitelja.
    • Dodana je mogućnost odabira više predložaka ispisa s različitim brojem kopija. Redoslijed ispisa se jednostavno može promijeniti. Kao privitak u eRegistrator se zapiše cijeli set u PDF formatu.
  • Omogućen je uvoz narudžbi artikala za RIP i eSLOG preko konvertera. Uvoz je moguć na isti način kao i ručni unos: preko barkod konvertera (postavke u artiklu na kartici "Konverteri"). Dodana je mogućnost postavke konvertera za pojedinu stranku i to u postavkama artikla, tipka "Za stranke", gdje je dodano polje "Faktor količine RIP/eSLOG". Zadana je vrijednost 1, što znači, da se naručene količine ne preračunavaju. U slučaju da je Faktor količine RIP/eSLOG različit od 1, naručena količina se preračunava prema unesenom faktoru. Naručitelju se u ePotvrdiNarudžbe (eSLOG) tj. u punom odgovoru RIP šalje odgovor s količinama u naručiteljevoj jedinici.
  • Na prijemima od dobavljača pri uvozu podataka pomoću čarobnjaka je omogućen uvoz 100% popusta na stavci. Na taj način je izjednačen uvoz podataka sa ručnim unosom. 
  • Optimizirano je djelovanje prikaza podatka planiranja zalihe.
  • Dopunjena je kontrola zabrane unosa miješanih oznaka PDV-a u zaglavlju i stavke narudžbe kupca te naloga za otpremu u slučaju da se radi o prodaji na daljinu.
  • Optimizirano je djelovanje tablice otpremnih naloga.
  • U svim dokumentima modula dobavljači i kupci je onemogućen unos artikla statusa "alternativna sastavnica" te artikala koji su "fantomi".
  • U tablici narudžbi dobavljačima se pohrane zadnje korišteni dodatni filteri.
  • Na narudžbama dobavljačima se polje Napomena oboji s obzirom na mogućnost mijenjanja. Aktivno polje je bijele boje, neaktivno sive.
  • Nalozi za otpremu - Uvoz stavki iz narudžbe:
    • Tablica pamti promjenu postavki stupaca.
  • U slučaju korištenja novog sustava rezervacija (uključivanje sustava je u postavkama modula robno materijalno poslovanje, ako su u modulu dobavljači i kupci uvedene sljedeće promjene):
    • Postavke programa:
      • Uključivanje/isključivanje rezervacija u narudžbama dobavljača nije više moguće.
    • Narudžbe kupaca:
      • Određene postavke na knjizi narudžbi kupaca se  isključe i više nisu vidljive.
    • Brza rezervacija (samo u slučaju dovoljne raspoložive zalihe*):
      • na stavci narudžbe,
      • u tablici,
      • kompleksnije preko »Izvori rezervacija« (samo na stavci narudžbe).
    • Ograničenja, kontrole, akcije na stavci narudžbe:
      • Brisanje stavke i brisanje odabranih stavaka (briše također rezervaciju, uredi redoslijed stavaka u rezervacijama).
      • »Premjesti« (uredi redoslijed stavaka u rezervacijama).
      • Dodavanje stavke (uredi redoslijed stavaka u rezervacijama).
      • Zaključi stavku (zaključi rezervaciju; status »S«).
      • Promjena naručene količine:
        • Ako je izvor samo »zaliha«, potom smanjenje bez kontrole, povećanje određuje dostatnost raspoloživih zaliha.
        • Ako su izvori drugi, potrebno je najprije »odrezervirati«.
      • Promjena skladišta (nije moguća).
      • Promjena serije (nije moguća).
    • Ograničenja, kontrole, akcije u zaglavlju narudžbe:
      • Brisanje narudžbe (briše i rezervacije, uredi redoslijed stavaka u rezervacijama).
      • Storno narudžbe (zaključi rezervacije; status »S«).
      • Zatvori narudžbu (zaključi rezervacije; status »S«).
      • Kopiranje narudžbe (rezervacije se ne kopiraju).
      • Poništenje storna narudžbe (upozorenje da će se rezervacije isključiti).
      • Promjena skladišta (nije moguća).
      • Prijenos narudžbe u otpremu (za stavke koje nisu rezervirane i nemaju dovoljno raspoložive zalihe, prijenos nije moguć).
    • Uvid u rezervacije:
      • Na stavci narudžbe (preko izvora rezervacija; sigurnosni sustav za samo uvid).
      • U zaglavlju narudžbe (CTRL+F8).
    • Prikaz raspoložive zalihe.
    • Nalozi za otpremu:
      • Ručni unos/popravljanje stavke (ili uvozi: RT, čarobnjak, F5; kopiranje stavke); kontrola nad raspoloživom količinom.
      • Prijenos stavki narudžbe u otpremu (ako stavka nije rezervirana, kontrola na raspoloživom količinom).
      • Gumb »potvrdi« na otpremnom nalogu kontrolira »raspoloživu količinu« na svim stavkama otpreme (koje nisu vezane na rezerviranu stavku narudžbe kupca).
      • Kopiranje iz predračuna:
        • IzvedbaPlacila='P' (predračun), ako nemaju sve stavke predračuna dovoljnu raspoloživu zalihu, kopiranje nije moguće.
        • IzvedbaPlacila<>'P' (nije predračun), moguće kopiranje za stavke, koje imaju dovoljnu raspoloživu zalihu.
      • Kopiranje otpremnog naloga; moguće kopiranje za stavke koje imaju dovoljnu raspoloživu zalihu.
      • Ograničenja, kontrole, akcije na stavci otpreme:
        • Promjena serije (ručno ili kroz uvoz iz RT); kontrola raspoložive količine.
        • Promjena skladišta; kontrola raspoložive količine.
      • Ograničenja, kontrole, akcije u zaglavlju otpreme:
        • Promjena skladišta; kontrola raspoložive količine.
      • Uvid u rezervacije:
        • U stavci otpreme.
        • U zaglavlju otpreme (CTRL+F8).
      • Prikaz raspoložive zalihe.
    • Narudžbe dobavljačima:
      • Ograničenja, kontrole, akcije na stavci narudžbe dobavljaču (koja je izvor rezervacija):
        • Promjena naručene količine (povećanje nije ograničeno, smanjenje je pod kontrolom).
        •  Storno stavke narudžbe (storno nije moguć).
        • Promjena serije (nije moguća).
        • Brisanje stavke (nije moguće).
        • Promjena artikla (nije moguća).
      • Ograničenja, kontrole, akcije u zaglavlju narudžbe dobavljača (ako je neka stavka izvor rezervacije):
        • Storno narudžbe (storno nije moguć).
        • Zatvori narudžbu (nije moguće).
        • Promjena skladišta (nije moguće).
      • Uvid u rezervacije:
        • U stavci narudžbe.
        • U zaglavlju narudžbe (CTRL+F8).
      • Prikaz raspoložive zalihe.
    • Primka od dobavljača:
      • Ograničenja, kontrole, akcije u zaglavlju prijema glavi (ako je neka stavka izvor rezervacija):
        • Promjena skladišta (onemogućeno).
        • uvoz stavki mora promijeniti izvore.
      • Uvid u rezervacije:
        • U stavci prijema.
        • U zaglavlju prijema (CTRL+F8).
    • Pregledi i ispisi:
      •  Na meniju ispisa dodana je nova opcija »Pregled rezervacija«:
        • Trinivojska tablica (artikl, serija, skladište / narudžba / izvori rezervacija).
        • Zasada samo pregled (kasnije će biti omogućene promjene preko pregleda).
    • F5, F8 pozivanje artikala na stavkama dokumenata:
      • Prikaz rezervirane količine.
      • Prikaz raspoložive zalihe.
  • Otklonjena je poteškoća pri knjiženju narudžbe u otpremu, kada se u nekim slučajevima pojavilo upozorenje: "Cannot focus invisible window".

Maloprodaja

  • Kod korisnika s više poduzeća (baza) je uređeno da program zapamti zadnje korištenu poslovnicu i vrstu prometa na pojedinoj bazi.
  • Otklonjena je poteškoća na ispisu "Pregled blagajničkih računa" do kojih je došlo, ako je:
    • Na gotovinskom računu obračunan iznos boniteta.
    • U postavkama POS opreme odabran ispis "Stavka posebni popusti". 

Proizvodnja

  • Knjiženje – radni nalozi: Na radnom nalogu (kartica općenito) dodana je mogućnost odabira alternativnog proizvoda. Ukoliko je alternativni proizvod odabran, na radnom nalogu se zamijeni sastavnica i tehnologija (ako alternativni proizvod sadrži tehnološki postupak). U tom slučaju, na radnom nalogu se više ne može mijenjati osnovni proizvod. Po radnom nalogu (planirano) na zalihu, kao i dosad, dolazi osnovni proizvod. Ako alternativni proizvod uklonimo, na radni nalog se vrati materijalna sastavnica (i tehnološka sastavnica) koja pripada osnovnom proizvodu.
  • Alternativni proizvod je artikl, koji u šifrarniku artikala na kartici prodaja ima status »Alternativna sastavnica«. S kojim osnovnim proizvodom je povezan odredimo u podatku povezana šifra artikla.
  • Knjiženje - kalkulacije: Uređen je prikaz podataka na formi kalkulacije po UI/UX SAOP standardima.
  • Radni nalozi: U tablici radnih naloga uređeno je korištenje funkcija  =, >, < i * također pri pretraživanju po dodatnim svojstvima.
  • Radni nalozi - projektni radni nalozi: Tablica proizvoda unutar projektnog radnog naloga sada pamti postavljen redoslijed kolona.
  • Radni nalozi: Unos alternativne sastavnice proizvoda sada je moguć odmah (pri otvaranju naloga), a ne tek nakon unosa naloga i ponovnog otvaranja.
  • Kooperacija – izdavanje u kooperaciju i zaprimanje iz kooperacije: Prilikom unosa količine operacije preko pretvornika (F6) se sada osvježe podaci o količini u mjernoj jedinici proizvoda.
  • Pregledi i ispisi - pregledi kooperacije: Filtriranje po tablici stanja kooperacije je sada moguće.
  • U slučaju korištenja novog sustava rezervacija (uključivanje sustava je preko postavki modula robno materijalnog poslovanja), u modulu dobavljači i kupci su uvedene sljedeće promjene:
    • Radni nalozi:
      • Ograničenja, kontrole, akcije na radnom nalogu (koji je izvor rezervacije):
        • Promjena raspisane količine (povećanje nije ograničeno, smanjenje je pod kontrolom; vrijedi također i za podređenu tablicu serija ili projektnih proizvoda).
        • Promjena skladišta proizvoda na radnom nalogu, prilikom knjiženja u RMP, nije moguća.
      • Uvid u to gdje je radni nalog izvor rezervacije.

Artikli

  • Artikli – kartica Prodaja, status artikla: Dodan je novi status »Alternativna sastavnica«. Tim statusom označavamo one artikle koje ćemo koristiti za unos alternativne sastavnice (i tehnologije) izrade nekog osnovnog proizvoda (kojem osnovnom proizvodu pripada, odredimo u podatku povezana šifra artikla). Artikli tog statusa se ne mogu koristiti kao artikli koje zaprimamo/izdajemo, ne mogu se prodavati… Njihovo korištenje je isključivo kao »alternativni proizvod« na radnim nalozima modula proizvodnje.
  • Pregled artikli - zalihe, cijene (F8): Otklonjene su poteškoće kod grupiranja podataka u tablici (funkcija "grupa po tom polju").

Stranke

  • Šifrarnici - Stranke – kartica Općenito, Kontakti, Bankovni računi: Uređena je kontrola na postavke obaveznih polja.

API

  • AddCostCenter - Metoda pri dodavanju mjesta troška uzima u obzir masku šifrarnika mjesta troškova.
  • AddCostUnit - Metoda pri dodavanju nositelja troška uzima u obzir masku šifrarnika nositelja troškova.
  • AddClerk - Metoda pri dodavanju referenta uzima u obzir masku šifrarnika referenata.
  • API metoda AddTravelOrder je dopunjena na način da određe vrijednost polja NazivZaposlenega, PoNaloguNaziv i NazivOdredbodajalca, ako su veći od 30 znakova. Time je djelovanje usklađeno s ručnim dodavanjem putnog naloga.
  • GetProductionPlan – Među parametre metode dodana su dva nova parametra ProductionPlanLineNoFrom i ProductionPlanLineNoTo (od - do brojevi stavki plana).
  • GetProformaInvoice vrati zapis u slučaju nema stavaka. Dobiju se samo podaci zaglavlja dokumenta.
  • AddOrder – Pohrani redoslijed unosa stavaka u narudžbu jednako kako je redoslijed u pozivu metode.
  • GetOrderProcessOverview – U slučaju prijevremenog zatvaranja narudžbe kupca (koji nije bio djelomično otpremljen) je podataka o opisu statusa  <OrderStatusDescription> usklađen s metodom GetOrderStatus (prije "CONFIRMED", sada "CLOSED").
  • GetForecastedStocks - Podatak <AvailableStock> se u slučaju da je uključen sustav rezervacija robno materijalnog poslovanja izračuna/prikaže po sustavu »rezervacija«!
  • AddInvoice – Otklonjena je poteškoća u slučajevima kada se nije predlagala oznaka PDV-a iz artikla.
  • AddProformaInvoice – Otklonjena je poteškoća u slučajevima kada se nije predlagala oznaka PDV-a iz artikla.

 

Ispiši