Verzija 2022.09.001 od dana 20.06.2022

iCenter

  • U pripremu OLAP analiza dodana je kontrola na količinu raspoložive memorije. Ako nedostaje raspoložive memorije prikaže se obavijest da analizu nije moguće pripremiti. Imamo dvije mogućnosti: da pokušamo smanjiti količinu podataka s filterima, ili nepotrebna polja premjestimo u raspoloživa polja u OLAP svojstvima.

Obračun plaće i drugog dohotka

  • Otklonjena je pogreška do koje je moglo doći u kumulativnom obračunu plaća gdje se nakon prelaska mjesečne osnovice za obračun doprinosa na vrstama obračuna čiji sati ulaze u mjesečni fond sati obračunavala minimalna osnovica za doprinose.
  • Omogućen je odabir šifre namjene za plaćanje naloga dobrovoljnog mirovinskog osiguranja.
  • OLAP analiza podataka za financijsko knjigovodstvo nadopunjena je podatkom o kontu konsolidacije.

Kadrovska evidencija

  • Omogućeno uređivanje šifrarnika razloga za plaćeni dopust.
  • U aplikacijski sigurnosni sustav dodani su novi sigurnosni ključevi kojima se može zabraniti pretpregled podataka kao i oblikovanje word dokumenata.
  • Unos vrijednosti šifre općine rada više nije obavezan kod djelatnika koji se nalaze u statusu Obračun drugog dohotka i Registracija prisutnosti.

Registracija prisutnosti

  • Obračun salda sati
    • Prekovremeni rad nikada se ne uzima u obzir pri izračunu satnice.
    • U slučaju praznika, u obzir se uzimaju i ostali događaji osim prisutnosti na radu..
    • Državni praznik se uzima u obzir samo ako je dan označen kao radni dan.

mojINFO

  • Evidencija prisutnosti
    • Omogućeno je aktiviranje zabrane promjene sistemskog vremena unosa.
  • Prijava odsutnosti
    • Omogućen je odabir razloga za plaćeni dopust prilikom prijave dopusta ukoliko su razlozi uneseni u šifrarnik razloga za plaćeni dopust.
  • Kadrovska dokumentacija
    • Omogućeno je slanje maila-a obavijesti prilikom učitavanja dokumenata u mojINFO.
  • Općenito
    • Na postavkama računa operatera omogućena je promjena jezika.Trenutno je moguće odabrati prikaz aplikacije na slovenskom, hrvatskom ili srpskom jeziku.
    • Dodana je mogućnost otvaranja web stranice na kojoj se nalaze upute za korištenje aplikacije mojINFO.

Fakturiranje

  • U slučaju knjiženja preko pasivnih vremenskih razgraničenja se uzimaju u obzir postavke analitika konta vremenskih razgraničenja.
  • Otklonjena je poteškoća pri traženju po Šifri kupca u tablici računa/predračuna.
  • Na unosnom prozoru računa/predračuna se mijenja veličina polja Napomena pri promjeni veličine prozora.
  • U podatkovni set ispisa predračuna je dodan podatak rok isporuke.

Dobavljači i kupci

  • Otklonjena je poteškoća kod unosa serije s F11 na nalozima za otpremu, kada u nekim primjerima prikazivalo upozorenje: »Violation of primary key …«.
  • Dodana je mogućnost dodavanja privitka otpremnice preko ovlaštenja u sigurnosnom sustavu: »NDK – NALOZI ZA OTPREMU, Mijenjanje privitka otpremnice«. Operater u tom slučaju jednostavno priloži privitak otpremnice i mijenja ga. Privitak se jednostavno mijenja na zatvorenim nalozima preko  Istovar/Otpremnica i preko API metode ModifyDispatchAdvice.
  • Na internim narudžbama je podržano brzo traženje dobavljača i nešto manjih poboljšanja na sučelju.
  • Narudžbe kupaca - Funkcija "Sastavnica/kalkulacija" na stavci narudžbe kupca je dopunjena:
    • pri prijelazu na novu stavku se kursor pozicionira na polje "šifra sastavice",
    • polje "redni br." (pozicije sastavnice) na stavci nije moguće promijeniti,
    • na polju "šifra sastavnice" je omogućeno brzo traženje također s neposrednim unosom naziva artikla,
    • na tablicu je dodana kolona "JM" (jedinica mjere sastavnice),
    • uređeno je dodavanje numeričke maske kod ručnog unosa šifre sastavnice.
  • Narudžbe kupaca, nalozi za otpremu - na funkciji (gumbu) "Opis artikla" je povučen prečac preko kombinacije tipki. Funkcija je dostupna sada samo preko klika s mišem.
  • Nalozi za otpremu – prijepis stavki narudžbe u otpremu; otklonjene su poteškoće kod upisa količine za otpremu (to se može mijenjati u primjeru svih tipova narudžbi osim  »cjelokupno«).
  • Narudžbe kupaca – na narudžbe kupaca smo dodali novu karticu »Isporuka«. Na tu karticu smo iz kartice »Općenito« premjestili podatke, koji sadržajno pripadaju isporuci. Posljedično tome smo preuredili također sadržaj i poziciju podataka na kartici »Općenito«; uključujući s dokumentima i fasciklom koje smo premjestili na dno kartice »Općenito«.
  • Narudžbe kupaca – kartica »Isporuka«, dodan je novi set podataka "Primatelj za dokumente", koji ima istu ulogu kao "Primatelj", kojeg poznamo iz predračuna i računa fakturiranja.
    • Podaci "Primatelja dokumenata" se kod unosa nove narudžbe pune iz stranke naručitelja.
    • Pored stranke naručitelja i stranke platitelja je dodan gumb (funkcija) prijenosa adrese u primatelja dokumenata.
    • Kod formiranja narudžbe kupaca na temelju predračuna, podaci primatelja dokumenata u narudžbu se prenesu iz predračuna. 
    • Kod formiranja predračuna iz narudžbe kupca se podaci primatelja dokumenata u predračun prenesu iz narudžbe.
    • Pri kopiranju narudžbe kupca se u kopiranu narudžbu prenesu također podaci primatelja.
    • Kod kopiranja na konsignaciju se u kopiranu narudžbu prenesu također podaci primatelja.
    • Kod kopiranja narudžbe na drugog korisnika se u kopiranu narudžbu prenesu također i podaci primatelja.
  • Nalozi za otpremu – kartica »Isporuka«, dodan je novi set podataka "Primatelj za dokumente", koji ima jednaku ulogu "Primatelj", koji nam je poznat iz predračuna i računa fakturiranja. 
    • Podaci "Primatelja dokumenata" se kod unosa novog naloga za otpremu pune iz stranke naručitelja.
    • Pored stranke naručitelja i stranke platitelja dodan je gumb (funkcija) prijenosa adrese u primatelja dokumenata.
    • Kod prijenosa jedne narudžbe kupca u nalog za otpremu podaci primatelja dokumenta na otpremni nalog se prenesu iz narudžbe kupca. 
    • Kod formiranja naloga za otpremu na temelju predračuna se podaci primatelja dokumenata u nalog za otpremu prenesu iz predračuna.
    • Kod kopiranja naloga za otpremu se u kopirani nalog za otpremu prenesu također podaci primatelja.
    • Kod prijenosa jednog naloga za otpremu u račun fakturiranja se iz naloga za otpremu prenesu također podaci primatelja.

Robno materijalno poslovanje

  • Knjiženje - Pretprijemi; kod unosa informacija o količini artikla iz ne knjiženog pretprijema se od sada uzima u obzir skladište iz stavke pretprijema i ne više skladište iz glave pretprijema. Ta informacija se pojavljuje na više mjesta (F7 – planiranje zalihe, dobavljači i kupci – planiranje zalihe, dobavljači i kupci - nepravilno planirane zalihe, dobavljači i kupci – alat za formiranje narudžbi dobavljaču, proizvodnja – predviđen utrošak materijala i tjedni prikaz potreba, web.API GetForecasting(v2).
  • U analizu prometa je dodan podatak o seriji artikla.

Maloprodaja

  • Gotovinska prodaja
    • Upotreba dodatnog zaslona (POS display) na prodajnom mjestu
      • Prikaz unosa računa na tim posebnim zaslonima se u ovoj verziji posebno uredilo za manje ekrane (primjer 800x480).
      • Postavke dodatnog zaslona se kod prijenosa podataka iz centrale na offline blagajnu jednostavno dodaju ostalim podacima za prijenos. U postavkama prijenosa je za tu svrhu dodana postavka »Prijenos postavki POS zaslona u boji«.

API

  • Get/Add/UpdateCustomets -  dodana su dva nova podatka <AnalyticId> (šifra analitike) i <ParityCode>(šifra pariteta).
  • Get/Add/ModifyOrder - dodani su podaci o primatelju narudžbe kupca.
  • MoveOrderToDispatchAdvice – dopunjena je metoda, na način da podatke primatelja prenese iz narudžbe kupca u nalog za otpremu.
  • Get/Add/ModifyDispatchAdvice_v2 – dodani su podaci o primatelju naloga za otpremu.
  • PostDispatchAdviceToInvoice_v2 – dopunjena je metoda, na način da podatke primatelja prenese iz naloga za otpremu na račun.
  • GetWorkOrderBOM – među izborne parametre metode dodan je parametar WorkOrderStatus (status radnog naloga), također je podatak <WorkOrderStatus> dodan u odgovor metode. 
  • GetForecastedStocks – napravljena je nova metoda koja za odabrani datum za ostale izborne parametre vrača podatak o raspoloživosti zaliha jednog ili više artikala.
  • Uveden je sigurnosni sustav za uključenje/isključenje određene API metode - Sve API metode, koje su migrirane iz delphi na C# omogućuju oba sigurnosna sistema: generalno uključenje s mogućnošću zabrane određene metode i generalno isključivanje s mogućnošću uključivanja određene metode. API metode, koje još nisu migrirane na C# omogućuju sistem generalnog uključivanja s mogućnošću zabrane određene metode. Poduzeća koja imaju na korištenju i ne migrirane API metode jednostavno sigurnosni sustav koriste na način generalnog uključivanja (što je zadana postavka) s mogućnošću isključenja određene metode.

Artikli

  • Na ispis naljepnica za police i cjenika je dodan novi podatak o najnižoj cijeni artikla u zadnjih 30 dana koju program potraži iz odabranih cjenika za usporedbu.
  • Kod ispisivanja naljepnica iz tablice cjenika artikala dodali smo mogućnost ispisa naljepnica za artikle iz tablice bez dodatnih filtriranja.

ePoštar

  • Kod ponuđača ePoštar poštanski server dodana je nova usluga Slanje potvrde narudžbe koja se koristi za slanje dokumenata iz narudžbe kupaca NDK primatelju elektronske pošte.

Porez na dodanu vrijednosti - N

  • Kod automatskog evidentiranja plaćanja u PDV – N, prilikom zatvaranja stanaka u Financijskom knjigovodstvu, unese se ispravan datum plaćanja.

Stranke

  • Premješten je gumb za uvoz dugovanja i prometa iz Financijskog knjigovodstva u donji dio tablice šifrarnika Stranke. Istodobno se pripremi uvoz za sve označene izvore podataka, pri čemu se pohranjuju postavke zadnjeg uvoza. Nakon prijenosa u novu poslovnu godinu program će imati tu informaciju, te će ponovno uvesti i promete za prošlu kalendarsku godinu.

Osnovna sredstva 

  • Obračuni i inventura - Unos inventure: Na tablici je pripremljen prikaz vrijednosti u poljima Stvarna količina i Knjiženja količina tako da je podržan prikaz na tri decimalna mjesta, ako je omogućen takav unos. S obzirom na postavku „Više komada OS na jednoj šifri“, koja se odnosi na tip osnovna sredstva, program kontrolira ispravak zapisa inventure na polju Stvarno stanje Količina. Ako nemamo označenu tu mogućnost, program zabranjuje pohranu količine različite od 1 (ili 0). Veći broj komada je dozvoljeno upisati za tip sitni inventar i osnovno sredstvo ako je označena gore navedena postavka. Uređen je broj decimalnih mjesta i na izvještaju Inventurni elaborat.
  • Postavke – Postavke programa: Dodana je mogućnost označavanja postavke „Zaokruživanje amortizacije“, koja je aktivna ako nije izabrana postavka „Obračun po mjesecima“. Predefinirano je određeno zaokruživanje iznosa amortizacije na dva decimalna mjesta za obračun u okviru jednog mjeseca. Ako se amortizacija obračunava upisom na karticu samo jednom godišnje, kao godišnji obračun, stvarni obračun se izvede po mjesecima. Kako između financijskog knjigovodstva i osnovnih sredstava ne bi bilo razlika u stotinkama, preporučuje se postavka zaokruživanja iznosa na dva decimalna mjesta. 
  • Alati - Brisanje iz knjige OS-a: Omogućeno je brisanje osnovnih sredstava iz knjige na izabrani datum unosa. Brisanje se izvede za zapis koji ima evidenciju nabave i amortizacijsku grupu. U slučaju da osnovno sredstvo ne zadovoljava unesene uvjete, brisanje se ne neće odraditi.

Knjiga primljenih računa (novi modul*)

  • Dopunjena je priprema knjiženja iz potvrđivanja u slučaju ako je dio iznosa računa neoporeziv.
  • Tablica primljenih računa – ispravljena je greška koja se pojavljivala pri pregledavanju podataka kada je na tablici korišten filter.
  • Prijenos računa u drugu knjigu:
    • Do nove funkcionalnosti se dolazi desnim klikom na tablici Knjige primljenih računa
    • Funkcionalnost se aktivira preko Aktivacijskog koda, koji se upisuje u Postavkama programa - Veze.
    • Sigurnosni sustav: dodan je novi ključ PRAC – PRIMLJENI RAČUNI, tablica, desni gumb: Prijenos računa u drugu knjigu
    • Funkcionalnost je neaktivna na računima sa statusom Knjižen, Odbijen i Premješten.
    • Prije prijenosa računa u novu knjigu program provjeri sljedeće: obrađuje li račun neki drugi korisnik; ima li račun knjiženja, pripremljeni nalog za plaćanje ili obroke; jeli račun u postupku potvrđivanja; postoji li poveznica na dokumente nabave ili otpremnice; jesu li pripremljena evidencijska knjiženja; postoji li poveznica s Javnim narudžbama; jesu li prilozi računa preneseni na vanjsku pohranu ili su arhivirani. U svim navedenim primjerima prijenos računa u novu knjigu se neće odraditi.
    • Prilikom potvrđivanja prijenosa računa u novu knjigu, u novoj knjizi se kreira novi račun s podacima iz starog računa. Prenose se i porezne evidencije. Na starom računu se porezne evidencije brišu.
    • Stari račun dobije status Premješten, a novi račun ima status U pripremi. Račun koji ima status Premješten ne možemo popravljati, brisati ili kopirati.  
    • U slučaju da je stari račun bio vezan na Knjigu pošte, uspostavi se veza na novi račun.
    • Račun koji ima status Premješten je izuzet iz svih analiza, izvještaja i masovnih obrada.  
    • Revizijski trag: pripremljena su dva nova događaja: 
      • Prijenos računa u drugu knjigu – stari račun: u Napomenu se upiše: u račun + redni broj novog računa + nova šifra knjige 
      • Prijenos računa u drugu knjigu – novi račun: u Napomeni se upiše: iz računa + redni broj starog računa  + stara šifra knjige. 
    • Dio Privici: Privici, Kopije privitaka i Fascikli se prenesu na odgovarajuća mjesta na novom računu, ovisno o Vrsti dokumenta i Vrsti fascikla novog računa.
    • Novi status računa - Predložak 
      • Račun koji ima takav status je izuzet iz masovnog slanja u Potvrđivanje i iz masovne pripreme Naloga za plaćanje.
    • Knjiženje i porezi – Pripremi knjiženja
      • Pripremljeno je zaokruživanje iznosa prilikom pripreme knjiženja. Izravnavanje se zapiše na najviši iznos, a ako su iznosi jednaki na zadnje knjiženje.
    • OLAP analize
      • na analizi Računi i knjiženja i Računi i porezi je dodana mogućnost izbora prikaza računa koji imaju status Odbijen (Prikaži odbijene). Predefinirano je da je izbor neoznačen.
    • Privici – Fascikli
      • Ako u Knjizi dokumenata imamo postavljenu Vrstu fascikla, otvori se prozor za dodavanje dokumenata u pripadajuću fasciklu.

Ispiši