API - smjernice za razvojne programere

Što je API?

API je kratica za Application Programming Interface i označava softversko sučelje.

API pomaže u komunikaciji između programa, baš kao što si osoba pomaže pitanjima i odgovorima kada želi dobiti informacije. Ako koriste isti jezik (isti API), razumjet će se, ali inače im je potreban prevoditelj. Isto vrijedi i za informacijske sustave.

Ako dva sustava ne koriste isti standardni API, potreban im je prijevod. O tome se brinu profesionalci, koji se obično nazivaju integratori. Moraju proučiti specifičnosti oba API-ja i osigurati pravilan prijevod između njih.

Saop API  trenutno podržava "XML" jezik, s "UTF-8 BOM" kodiranjem.

Tehnička dokumentacija: https://icwebsvc.saop.si/SI/API

Primjer Swaggerovog testnog okruženja: https://icwebsvc.saop.si/SI/API/swagger/ui/index

Neki uobičajeni primjeri upotrebe Saop API-ja

  • Uvoz izdanih računa (Nacrt računa)

 

Kao korisnik, želim preuzimati ili snimati iz vanjske aplikacije nacrte izdanih računa u ERP-u, za potrebe izdavanja računa.

Vanjska aplikacija priprema podatke o pojedinačnom računu (klijent, datumi, artikl, količina, cijena) te ih pozivanjem odgovarajuće metode (AddInvoice) upisuje se u ERP. Dokument se preračunava u ERP i na temelju objaviti proces. Vanjska aplikacija također može čitati takav dokument s korištenjem metode GetInvoice. U slučaju da eksterna aplikacija želi promijeniti nacrt fakture, u tu se svrhu može koristiti metoda ModifyInvoice.

 

  • Uvoz izdanih računa

 

Kao korisnik želim od vanjske aplikacije u kojoj se pripremaju izdanja fakture (a također se izdaju), evidentiraju financijski događaj u ERP-u.

S obzirom da je račun izrađen i izdan u vanjskoj aplikaciji, u ERP pozivom metode prenosi samo financijski dnevnik AddJournal.

 

  • Uvoz primljenih faktura

 

Kao korisnik vanjske aplikacije želim da se primljeni račun upiše u ERP s u svrhu daljnje obrade.

Primljeni račun dodaje se u ERP metodom AddIncomingInvoice. U slučaju ako primljeni račun ima jedan ili više priloga, samo se oni dodaju u dokumentaciju sustav s metodom AddDocument. U slučaju da je primljeni račun u obliku eRačun, može se koristiti jedan od elektroničkih kanala ePoštara.

 

  • Slanje online narudžbe

 

Kao korisnik internet trgovine, želim izvršiti ili zabilježiti narudžbu u ERP za potrebe daljnje obrade (izdavanje robe, fakturiranje, financijsko računovodstvo).

Nalog se upisuje u ERP metodom AddOrder, ali prije toga potrebno je pribaviti matične, popratne i druge podatke i to:

Artikli : GetItems

Strankei: GetCustomer (ako stranka ne postoji, dodaje se s AddCustomer)

Zalihe: GetStock

Cijene: GetPrices

Nalog se, naravno, sve dok je u odgovarajućem statusu, također može promijeniti metodom ModifyOrder, ili se može dobiti u metodi GetOrder.

 

  • Prijem robe - WMS – prognoza

 

Kao korisnik WMS-a želim preuzeti prijavljenu robu.

 

U ERP-u se na temelju naloga dobavljača priprema prijedlog preuzimanja ili preuzimanje od dobavljača. Vanjski sustav, s metodom GetReceivingAdviceStatus provjerava je li neki dokument u statusu pogodan za preuzimanje. Ako takav dokument postoji, čita se metodom GetReceivingAdvice, a zatim upotrijebite metodu ModifyReceivingAdvice za unos takav status, koji onemogućuje promjenu dokumenta unutar ERP-a.

Kada se izvrši stvarni prijem u skladište, metoda ModifyReceivingAdvice uredi dokument u ERP-u i s metodom PostReceivingAdvice to materijalno knjiži.

 

  • Prijem robe - WMS - otvoreni prijem

 

Kao WMS korisnik želim preuzeti neprijavljenu robu.

Kada se izvrši stvarni prijem u skladište, metoda AddReceivingAdvice zapisuje dokument u ERP i koristi metodu PostReceivingAdvice materijalno proknjiži.

 

  • Izdavanje robe - WMS

 

Kao korisnik vanjskog sustava želim evidentirati izdavanje robe u ERP.

U vanjskom sustavu kao što je WMS, roba se priprema za izdavanje kao također i pripadajući popratni dokument. Kada operacija u vanjskom sustavu kompletan, dokument se mora proslijediti u ERP.

Ovisno o vrsti izdavanja (najavljeno, otvoreno, narudžba) koristi se sljedeća metode:

- Najavljeno izdavanje: WMS priprema izdavanje na temelju primljene objave o izdavanju, pruža ERP.  Kada se dovrše aktivnosti u ERP-u, metoda ModifyDispatchAdvice upisuje podatke o stvarno izdanim količinama u ERP.

- Otvoreno izdavanje: izdavanje se događa u WMS-u i budući da je aktivnost započela u ERP-u, dokument je napisan metodom AddDispatchAdvice.

- Narudžba: ERP prosljeđuje jednu ili više narudžbi u WMS. Na temelju izdane naredbe su pripremljene. Kada su aktivnosti u vanjskom sustavu, samo ovo zapisuje dokumente pomoću metode AddDispatchAdvice izdaje robu i zatim djelomično ili potpuno zatvara narudžbe.

U slučaju da jedna narudžba vrijedi za jedno izdavanje, vanjski sustav može metodom MoveOrderToDispatchAdvice pripremiti puštanje u ERP i onda samo to sa metoda PostDispatchAdvice proknjiži.

Ispiši