Omogućeno je dodavanje slike pečata potpisa odgovorne osobe na ispis obračunskog lista.
Pripremljen je alat za preračun postojećih faktora osobnih odbitaka na nove faktore koji će vrijediti od 01.01.2024. godine.
Pripremljen je novi šifrarnik poreznih stopa po općinama koji će vrijedit za isplate plaća od 01.01.2024. godine.
U OLAP analizu obračuna dodana su nova polja Faktor osobnog odbitka, Porezna stopa 1 i Porezna stopa 2.
Ažurirana je tablica godišnjih osnovica poreza na dohodak za ispravno provođenje konačnog godišnjeg obračuna plaće za 2023. godinu.
Otklonjena je poteškoća koja se pojavljivala u koraku 2 evidencije prisutnosti kada bi bila uključena postavka Spajanje razdoblja od/do.
Kadrovska evidencija
Šifrarnik djelatnika:
Prikaz voditelja djelatnika prema organizacijskoj strukturi.
Dodana su polja u tablici djelatnika: Šifra jedinice organizacijske strukture, Naziv jedinice org. strukture, Voditelj (šifra), Voditelj (naziv).
OLAP strukture djelatnika:
Omogućena priprema podataka koja uzmi u obzir status zaposlenja.
Dodana su polja: Voditelj (šifra), Voditelj (naziv).
Otklonjene poteškoće s prikazom promjena djelatnika tijekom razdoblja.
Obračun putnih naloga
Ispravljena je pogreška u kojoj je moglo doći do povlačenja pogrešnog poziva na broj platitelja prilikom prijenosa isplate predujma iz OPN-a u PP.
mojINFO
Otklonjene su poteškoće kod unosa pauze putem tipke za brzi unos.
Ispravljeno proširenje i sažimanje stupaca u izbornicima i podizbornicima.
Na kartici Sve prisutnosti dodana je informacija Osnova sati za korištenje.
Modul Kadrovska dokumentacija postavljen je na pretposljednje mjesto.
Prijava godišnjeg odmora omogućena je i ako korisnik nema licencu Kadrovska evidenciju u SAOP-u.
Omogućen je pregled i preuzimanje dokumenata iz kadrovske dokumentacije ukoliko korisnik nema licencu Kadrovska evidenciju u SAOP-u.
Registracija prisutnosti
U postavke programa dodana je nova postavka za aktiviranje revizijskog traga. Nakon što je postavka odabrana, ne može se isključiti kroz program već samo preko administratora.
Revizijski trag se bilježi za sve promjene koje su napravljene na djelatniku (dodavanje, brisanje i mijenjanje događaja). Prilikom unosa promjene otvara se prozor za obavezan unos razloga, a ukoliko razlog nije upisan promjena se ne sprema.
Revizijskom tragu se pristupa desnim klikom na djelatniku u evidenciji prisutnosti.
Omogućeno je dodavanje pauze preko alata Dodaj zajednički događaj:
Ako je događaj pauza za taj dan upisan, novi se događaj ne dodaje.
U primjeru kada nije uneseno vrijeme početka ili završetka nije, a imamo vezu na postojeće događaje, prikazuje se upozorenje.
Financijsko knjigovodstvo
Kartica konta: Ispravljen je prikaz početnog stanja prvog razdoblja pri ispisu analitičke kartice za različite poslovne godine.
Kartica konta: Ispravljen je ispis kartice po datumu dokumenta/datumu isporuke s uključivanjem knjiženja iz Posrednog knjiženja.
Pregled knjiženja: Značajno je ubrzan izvoz podataka na obradi Priprema datoteke (Excel, CSV). Djelovanje funkcionalnost i dalje ovisi o mogućnostima informatičke opreme.
Izvještaji: Dopunjene su postavke prikaza iznosa kod izračuna izvještaja:
dodana je opcija Cijeli broj;
izbori se međusobno isključuju.
Ispisi i pregledi - IOS: Na ispisu je omogućeno dodavanje broja mobitela i e-maila primatelja.
Računi – Detalji plaćanja: U financijskom knjigovodstvu se uzimaju u obzir plaćanja prije i nakon prijenosa u novu poslovnu godinu.
Platni promet
Nalozi za plaćanje – gumb Priprema naloga za plaćanje:
Na formi je uklonjen izbor za strukturu HUBtxt i izbor FINA Izvor dokumenta i Vrsta naloga u datoteci.
Dodan je novi izbor za strukturu Novi format pain.001.001.09.
Prilikom izbora novog formata priprema plaćanja se napravi u XML datoteci po novoj strukturi.
Priprema naloga za plaćanje – oznaka U plaćanje: uređeno je uzimanje u obzir podatka Neto rok plaćanja za odobrenja sa skontima koja su već dospjela.
Primljeni računi
Obnovljeni primljeni računi - Primljeni računi: Kod unosa računa dopunjeno je predlaganje datuma u polju datum isporuke, na način da se datum iz polja datum računa predlaže u datum isporuke samo prilikom prvog unosa.
Obnovljeni primljeni računi - Knjiženje i porezi: Dopunjena je kontrola kojom se provjerava jesu li na računu predložene sve stavke PDV-a iz poveznice PRAC – RMP. Kontrola više nije aktivna za račune koji su proknjiženi. Ako račun nije proknjižen program upozorava na nesklad između stavki poreza na računu i na povezanim dokumentima nabave.
Obnovljeni primljeni računi - Veza PRAC-RMP – Tablica za djelomično povezivanje dokumenata:
na tablici je omogućena pohrana promijenjenog rednog broja stupaca;
promijenjen je predefinirani raspored stupaca;
redoslijed pregleda artikala je usklađen s redoslijedom kakav je na gumbu Detalji.
Primljeni računi - Uvoz UBL e-računa – Dopunjen je uvoz UBL e-računa tako da se na računu predlažu odgovarajuće stavke poreza kada na računu postoje stavke s poreznom stopom 0% i s iznosom povratne naknade.
Veza ulaznog računa s osnovnim sredstvima za događaj nabave – dodana je mogućnost povezivanja i za račune koji imaju status Proknjiženo:
veza se uspostavi ako iznos s računa odgovara zbroju veza s osnovnim sredstvima;
kod ispisa veze u revizijski slijed se upiše oznaka da je uspostavljena veza iz računa koji je proknjižen.
Primljeni računi: Uvoz e-računa: Dopunjen je uvoz poziva na broj.
Primljeni račun: Veza PRAC - RMP – Kod pripreme knjiženja iz povezanog dokumenta nabave, uzimaju se u obzir analitike koje su unesene na recima povezanog dokumenta.
Obnovljeni primljeni računi - Uvoz e-računa: Ako je program postavljen tako da se prilikom uvoza e-računa pripremi veza s dokumentima nabave i ako na računu nije upisano mjesto troška, poveznica se uspostavlja bez obzira na mjesto troška s dokumenta nabave.
Obračun kamata
Obračun kamata – šifrarnik kamata: dodana je kontrola na brisanje šifri u šifrarniku kamata koji je zajednički za sve korisnike povezanih baza. Brisanje je zabranjeno ako je šifra već korištena..
Saop
U postavke ispisa dodana je mogućnost postavljanja visine zaglavlja stranice.
Fakturiranje
Iznad tablice stavki računa / predračuna prikazana je neto prodajna cijena i neto prodajna cijena s PDV-om.
Prilikom izvoza računa u Financijsko knjigovodstvo i PDV omogućen je istovremen odabir više knjiga računa za prijenos u knjigovodstvo.
Nastavljena je obnova unosne forme računa/predračuna:
Prikaz tečaja je okrenut 1/tečaj za HR lokalizaciju (računi/predračuni od 2023 godine nadalje) i SI lokalizaciju (računi/predračuni od 2007 godine nadalje).
Intrastat:
prikaz naziva izbranih šifri pojedinih podataka Intrastata;
uvjeti isporuke; podatak je onemogućen, prikazuje se iz šifre pariteta.
Mjesto troška stranke je uređeno kao sva ostala polja s podšifrarnikom (gumb ...).
Prilikom instalacije programa automatski se odradi "update" na tabeli načina plaćanja računa i napuni se datum transakcije na zapisima koji ga nemaju (= datumu računa).
Kontrola "Vies" sada kontrolira ID br. za PDV upisan na računu i ne više na stranci platitelju.
Robno materijalno poslovanje
Ispisi - pregled po dokumentima; optimizacija brzine pripreme ispisa prometa izdavanja po FIFO metodi.
Knjiženje - Pretprijemi
Program je dopunjen s mogućnošću izračuna kalkulacije na način da se zadrži % marže među nabavnom, prodajnom i maloprodajnom cijenom. Dodana je nova postavka u postavkama modula Robno materijalno poslovanje i nova postavka u šifrarniku poslovnica u "Izračun kalkulacije prijema" u modulu Maloprodaja.
Postavka izračuna kalkulacije u postavkama programa RMP vrijedi za "veleprodajni dio" sistema, postavka u šifrarniku poslovnica Maloprodaje vrijedi za "maloprodajni dio". U maloprodajnom dijelu je unos podataka preko Pretprijemi - maloprodaja.
U slučaju postavki izračuna kalkulacije "%RUC iz zadnje kalkulacije" se fakturna i nabavna cijena predlažu iz zadnje kalkulacije. Isto tako se predlažu prodajna i maloprodajna cijena. U slučaju promjene nabavne cijene, prodajna i maloprodajna cijena se preračunaju na temelju %RUC-a koji je vrijedio u zadnjoj kalkulaciji. Također kod nove postavke vrijede sve postojeće postavke; iznimke u cijenama, ne predlaži VPC, zaključaj kalkulaciju, itd…
Knjiženje - Interni prenosi
Dopuna programa s mogućnošću odlučivanja kako se predlaže datum internog prijenosa iz skladišta roba na putu u ciljno skladište. U šifrarniku vrste prometa za interne prijenose je nova postavka "Zadani datum prijenosa", koja određuje kako će se predlagati datum internog prijenosa iz skladišta roba na putu u ciljno skladište. Moguće je odabrati iz datuma izvornog dokumenta ili iz tekućeg datuma. Zadana postavka je iz tekućeg datuma, kao što je dosad program radio. Dodatna postavka "Omogući promjenu datuma" omogućuje da korisnik ručno unese datum prijenosa u programu internih prijenosa. Zadano postavka nije potvrđena što znači da je djelovanje programa kao i dosada kada korisnik nije mogao ručno odrediti datum.
U programu Interni prijenosi je na prozoru za potvrdu u prijenos dodano polje s datumom za ciljni dokument. Datum se predlaže na temelju postavki vrste prometa. Ako je dozvoljena promjena datuma, on se jednostavno unese ali samo u dozvoljenom knjižnom razdoblju iz postavki programa i u razdoblju između datuma izvornog dokumenta i tekućeg datuma.
Knjiženje - Interni prijenos iz maloprodaje
Prijenosi robe iz maloprodaje u veleprodaju (vraćanje robe iz maloprodajnih poslovnica u glavno skladište) prolaze preko skladišta za robu na putu. Kod artikala koji su označeni da se vode po serijama, ali ne i u maloprodaji, prilikom povratka iz MP u VP program je dopunjen s novim sučeljem preko kojega je moguće tim artiklima upisati ispravnu seriju, ona koja se vraća u skladište veleprodaje. To sučelje se otvara samo u slučaju kada su na dokumentu prijenosa artikli za koje vrijedi "Zalihe po serijama = Da" i "Serije u maloprodaji = Ne".
Na kartici stavki pretprijema je dodan gumb koji otvara tablicu za unos popisa zaprimljenih količina na knjigama pretprijema koje su namijenjene pripremanju komisijskih zapisnika.
Promet izdavanja - Izvoz utroška bez odstupanja, na masku postavki kod unosa zadanog konta zalihe dodana je kontrola da strana knjiženja ne smije biti označena "Ne knjiži se", jednaka kontrola po artiklima i unesenih konta zalihe kod pripreme podataka.
Pretprijemi - Tranzit, u slučaju vođenja tipa skladišta po planskim cijenama dodana je kontrola na upisanu plansku cijenu na artiklu prilikom prijenosa pretprijema u tranzit. Ukoliko artikli za tip skladišta nemaju upisanu plansku cijenu program prikaže upozorenje i prekine proces.
Pretprijemi - maloprodaja, ispis naljepnica iz tablice je dopunjen na način da ukoliko je izabrana vrsta prometa koja je zapisnik o promjeni cijena, gumb je omogućen i za pripremljene i knjižene dokumente. S izborom gumba prikaže se maska postavki gdje je za spomenutu vrstu prometa u skupini "Broj naljepnica" nova kvačica s kojom odredimo broj naljepnica artikla s obzirom na zalihu artikla u poslovnici.
Knjiženje - Inventure
Priprema inventure po maloprodajnim cijenama – dopuna programa kod uvoza podataka iz ručnih terminala i preko čarobnjaka za uvoz te dopuna alata osvježenja knjižnog stanja inventure.
Dobavljači i kupci
Kupci - otpremni nalozi; uređivanje načina plaćanja je aktivno također i ako je na knjizi otpremnih naloga uključena opcija zabrane promjene otpremnog naloga knjiženog u RMP.
U alatu Automatsko formiranje narudžbi otklonjena je poteškoća kod izbora narudžbi iz tablice u slučaju da je u šifri operatera bila točka.
Dobavljači i kupci - primke od dobavljača; na svim uvozima u primke od dobavljača je pojednostavljen upis artikla sa serijama (jednostavno se upiše artikl bez serije, nije potrebno upisati seriju "-").
Otklonjena je poteškoća kod brisanja stavke narudžbe kada se u nekim slučajevima pojavilo upozorenje: "qryVrstice: Cannot perform...".
Kupci, narudžba kupca; sistem zaokruživanja količina artikala na narudžbi kupca po "minimalnoj količini i cjelobrojnom koraku" nije više ovisan o podatku artikli-stranke naručivanje dozvoljeno (taj podatak je namijenjen isključivo naručivanju dobavljaču).
Kupci - narudžbe kupaca i otpremni nalozi; uređivanje intrastat podataka na način, kao što je bilo uređeno na računima modula fakturiranje (prikaz naziva odabranih šifrarnika, uvjeti isporuke se više ne upisuju već se automatski prepiše iz pariteta).
Maloprodaja
Gotovinska prodaja – uređen je prikaz zalihe serije artikla (F11) u slučaju unosa računa u sljedeću godinu.
Gotovinska prodaja - optimizacija upisa artikla u slučaju postavke Prikaz razpoloživosti zalihe = Da na vrsti prometa.
Gotovinska prodaja – u slučaju nepravilno zaključenog računa, greške POS, zatvaranja programa, prekida internetske veze što znači da za račun nisu upisani načini plaćanja čiji zbroj je jednak računu. Prilikom otvaranja tablice ispiše se obavijest o pravilnom zaključivanju istog računa.
Gotovinska prodaja – pristup do tablice šifrarnika poklon bonova i kartica povjerenja je ukinut. Moguć je ručni upis šifre ili putem skenera. Ukoliko operater ima dozvolu "TDR - Gotovinska prodaja: KM traženje kartice po nazivu" = true (eksplicitno) je omogućen unos kartice s unosom imena vlasnika kartice. U slučaju više rezultata prikaže se tablica za odabir kartice.
Gotovinska prodaja - pri formiranju XML-a za prijenos u miniMAX u slučaju prodaje kupcu EU je uređeno pravilno generiranje Šifre stope PDV-a.
Proizvodnja
U svim tablicama programa uključujući i šifrarnike (osim skupnih šifrarnika) i ispisima je uređeno fokusirano bojanje stavki na kojoj je korisnik pozicioniran.
Šifrarnici - materijalna sastavnica; kod dodavanja nove sastavnice kroz modularnu materijalnu sastavnicu je na tablicu artikala, koje biramo prilikom dodavanju nove sastavnice, sada omogućeno dodavanja, uređivanje, brisanje i kopiranje artikala. Ukoliko u sastavnicu uđemo kroz unosnu formu artikla ranije spomenute funkcionalnosti nisu dodane.
Dodan je prečac do pokalkukacije radnog naloga (ograničenje je moguće s istom sigurnosnom postavkom koja vrijedi za dostup preko menija ispisi):
unutar radnog naloga,
u tablici radnih naloga (preko desnog klika mišem),
na napredovanju radnih naloga.
Ispisi – predviđen utrošak materijala; uređeno je zaokruživanje predlaganja količine za radne naloge, narudžbe dobavljačima ili interne narudžbe.
Knjiženje – radni nalozi; otklonjene su poteškoće kod unosa novog radnog naloga za proizvod kojemu se zaliha vodi po serijama; sada je unos serije slobodan.
API
Uklonjene su starije verzije API metoda (nadomještene su s _v2 verzijama):
GetCustomerItemGroupDiscountsComercialTerms
UpdateCustomer
AddDispatchAdvice
GetDispatchAdvice
ModifyDispatchAdvice
UpdateEmployees
PostDospatchAdviceToInvoice
AddPreReceipt
GetPreReceipt
ModifyPreReceipt
Price
GetStockForecasting
Dodana je metoda GetPayrollAttendence, koja vraća popis obračuna evidencije prisutnosti.
Čvoru PayrollAttendance je dodana metoda GetPayrollAttendanceRow, koja vraća popis svih obračunskih stavki zaposlenih za odabranu godinu i mjesec.
UnloadingDispatchAdvice - nova API metoda za upis podataka "istovara" otpremnog naloga.
AddElectronicDevices – napravljena je metoda za uređivanje podataka o elektronskim uređajima.
GetWorkOrder – promijenjen je ispis podataka o prilozima radnog naloga, sada se dobiva informacija o šifri dokumenta.
Add/ModifyWorkOrder – omogućeno je dodavanje/mijenjanje priloga i fascikla radnog naloga.
UpdateWorkOrderMasterData– omogućeno je dodavanje/mijenjanje priloga i fascikla radnog naloga.
GetPrice_V2, GetPrices - metodi za pozivanje cijene (cijena) izabranog cjenika sada uvažava sigurnosna ovlaštenja iz SAOPa o ograničenom pristupu cjeniku.
Kod metode ModifyDispatchAdvice V2 je otklonjena poteškoća u slučajevima kada se nije zabilježilo vrijeme promjene podataka.
Uređeno je upozorenje na metodi DeleteTravelOrder, u slučaju kada korisnik nema licencu za OPN.
Dopunjena je metoda IncomingInvoiceDeliveryNote:
metoda omogućuje zapis dva nova polja i izvor gdje se zapisuju podaci o porijeklu prijemnice (izvorni sistem, dokument…);
broj narudžbe.
GetRetailInvoices – uređeno je djelovanje metode također i sa kombinacijom sadržaja podataka s nedozvoljenim znakovima u XML-u (<, >, /, ', '').
ApiVersion_V2 – napravljena je nova verzija metode ApiVersion, sada funkcionira u XML-u kao i u JSON obliku. Za dobivanje podataka je potrebna "registracija" organizacije, korisničkog imena i lozinke. Dodan je podatak o verziji SAOP ERPa <SAOPVersion>.
PrintProformaInvoiceToPDF - priprema PDF ispisa predračuna sada nije više ovisna o statusu predračuna već samo do toga da li je ispostavljen ili nije.
PostDspatchAdvice – uređeno je knjiženje otpremnog naloga s uključenim proizvodnim načinom rada u slučaju dovoljne zalihe artikala za otpremu.