Verzija 2025.04.001 od dana 16.06.2025

Obračun plaće i drugog dohotka

  • Obračun plaće – Neposredni unos – odabrani djelatnik:
    • Dodana je kontrola unosa obračunatih stavki neposrednog unosa koje se preračunavaju pomoću alata iz Neto u Bruto.
  • Omogućeno je korištenje doprinosa uplaćenih u inozemstvu u kumulativnim obračunima plaće za djelatnike izaslane na rad u Republici Hrvatskoj.
  • Evidencija prisutnosti – Evidencija prisutnosti i priprema obračuna – odabir proizvoljne pripreme obračuna:
    • Korak 2: Prenesi u pripremu obračuna, tipka Dodaci, tipka Unos:
      • Omogućen je odabir dodatka koji će se automatski isključivati s odabranim dodatkom. Ova je opcija dostupna samo u slučaju dodatka za sve sate u smjeni.
    • Korak 3b: Obrada viška sati:
      • Dodan je novi stupac Napomena.
    • Na dnu pregledinka dodana je novi tipka Korak 1, koja za odabranog djelatnika prikazuje podatke iz Koraka 1. Prikazani podaci služe isključivo za pregled i nije ih moguće uređivati u Koraku 3b.
  • Evidencija prisutnosti – Planiranje odsutnosti – Potvrđivanje odsutnosti:
    • Zadani prikaz sada pokazuje sve još nepotvrđene odsutnosti (Godina = Sve, Mjesec = Sve), razvrstane po datumu Prijava od, silaznim redoslijedom.
  • OPZ – Postavke programa – gumb Dodatno – kartica mojINFO:
    • Na novoj kartici mojINFO dostupne su dodatne postavke za automatsko kreiranje web operatera putem djelatnika.
  • Dopunjena je kontrola sintakse formula u slučaju netočnog broja parametara u korištenim funkcijama.

Kadrovska evidencija

  • Obrade, pregledi i ispisi:
    •  Analize podataka djelatnika – Analiza strukture djelatnika:
      • u OLAP analizi strukture djelatnika dostupan je novi podatak: Platni razred (vrijednost).
    • Godišnji odmori i odsutnosti – Priprema godišnjeg odmora – tipka Unesi zapis:
      • Uz polje Šifra djelatnika od – do sada je dostupna i tipka Odabrani djelatnici, koja omogućuje pripremu rješenja o godišnjem odmoru za točno određene djelatnike.
    • Dopusti i odsutnosti – Godišnji odmori po djelatnicima – tipka Alati – alat Brisanje neiskorištenog godišnjeg odmora iz prethodne godine:
      • Program upozorava ako postoji otvorena obrada za prethodne mjesece koja je označena kao plaća, a nije zaključena.
  • Djelatnici – Djelatnici – odabir proizvoljnog djelatnika – tipka Veze...:
    • Dodan je novi gumb Dodaj web operatera, koji omogućuje automatsko kreiranje web operatera prema postavkama definiranima u OPZ-u.
  • Ispravljen je prikaz prekovremenih sati u matičnom podatku djelatnika na kartici godišnjeg odmora, koji se dosad nije ispravno prikazivao.

Registracija prisutnosti

  • Preglednica djelatnika:
    • Dodan je novi stupac Obračun plaće.
    • Podatak Obračun plaće moguće je uređivati na kartici djelatnika u registraciji samo u slučaju šifre R. Kod združenih šifrarnika podatak se uređuje na kartici djelatnika u kadrovskoj evidenciji. Kod nezdruženih šifrarnika taj podatak nije dostupan.
  • Postavke programa:
    • kartica mojINFO:
      • Polje "Prikaži dnevni i tekući saldo" preimenovano je u "Prikaži dnevni i tekući saldo te zbroj sati za korištenje".
    • kartica Općenito:
      • Dodane su dvije postavke kojima se može posebno odrediti hoće li se bolovanja ili sve odsutnosti uvoziti do kraja mjeseca. Odabrane postavke uzimaju se u obzir u alatu Uvoz svih odsutnosti.
  • Događaji djelatnika – odabir ili dvostruki klik na događaj:
    • U preglednici Događaji na dan, odabrani raspored stupaca automatski se sprema.

mojINFO

  • Nadzorna ploča – widget Današnji događaji i Evidencija prisutnosti – Moja prisutnost:
    • Dodan je podatak ∑ za korištenje, koji prikazuje ukupni zbroj sati tekućeg salda i sati koji su na raspolaganju za planiranje.
    • Uz nazive Dnevni saldo, Tekući saldo i ∑ za korištenje dodana je ikona za prikaz dodatnih pojašnjenja (tooltip).
  • Prijava odsutnosti – Pregled korištenja godišnjih odmora djelatnika – tipka Izvoz:
    • Omogućen je izvoz podataka o korištenju godišnjih odmora djelatnika u CSV datoteku.
  • Evidencija prisutnosti – Ukupni sati djelatnika:
    • Kod stupaca koji sadrže dodatna pojašnjenja (tooltip), prikazuje se i ikona uz naziv stupca.
  • Postavke – kartica Registracija prisutnosti i odsutnosti djelatnika:
    • Dodana je nova postavka „Omogući unos prošlih odsutnosti“. Ako je ta opcija omogućena, moguće je unositi odsutnosti i za prethodne datume.
  • Evidencija prisutnosti – Obrada viška sati:
    • Naziv djelatnika sada je poveznica koja klikom otvara Događaje djelatnika.

Porez na dodanu vrijednost

  • Šifrarnici - Stope: U šifrarnik poreznih stopa je dodana opća i niža stopa za državu Sjevernu Irsku (oznaka XI) s datumom valjanosti od 1.7.2021.

Financijsko knjigovodstvo

  • Knjiga primljenih računa: Dopunjen je izbor veznog dokumenta na knjiženjima što omogućuje:
    • Izbor veznog dokumenta direktno na knjiženju.
    • U tablici za izbor veznog dokumenta su dodana polja koja se odnose na podatke o knjiženjima.
    • Dostupan je prikaz u kojem iznosu je knjiženje zatvoreno, pri čemu se uzima u obzir iznos rezervacije, ako je stavka izabrana kroz druge module, a još nije knjižena.
  • Dnevne obrade - Pregled knjiženja - gumb Storniraj izabrane: Omogućeno je storniranje knjiženja iz razdoblja prijenosa u novu poslovnu godinu (razdoblje 000). Ako knjiženje u tom razdoblju nije dozvoljeno, program upozori i ne pripremi se storno knjiženja.
  • Dnevne obrade - Pregled kartice - gumb Storniraj izbrane: Ispravljen je problem zbog kojeg se nije dozvoljavao nastavak obrade (polje PrivitakCijeli).
  • Opominjanje - Priprema opomena: Dopunjena je kontrola minimalnog iznosa za opominjanje iz postavki modula FIN/Opominjanje. Ako je ukupni iznos stavka na opomeni veći ili jednak iznosu iz postavki više se ne prikazuje upozorenje o negativnom saldu potraživanja.
  • Opominjanje: Ispravljeno je ispostavljanje opomena (slanje PDF-a e-mailom) jer se u nekim slučajevima na obavijesti nije dodavao privitak.
  • Šifrarnici FIN – Ključevi: Omogućen je odabir konta za podjelu od-do i na gumbu Odabrana konta. Podaci se također zapisuju u tablicu Ključevi.
  • Dnevne obrade – Podjela po ključu: Obrada je dopunjena u sljedećim točkama:
    • Moguća je podjela za više razdoblja (odabir razdoblja od-do).
    • Zapisuje se analitika podjele (analitika na osnovi koje se podjela izvodi i šifra analitike).
    • Moguća je podjela za više konta istovremeno (odabir konta od-do ili gumb Odabrana konta).
    • U slučaju zbirne podjele obvezan je unos temeljnice i događaja. U slučaju podjele po dokumentu događaj, opis itd. kopiraju se iz knjiženja koja se dijele.
  • Knjiženje u razdoblja kada knjiženje nije dozvoljeno: Otklonjen je problem pri knjiženju u razdoblja kada knjiženje nije dozvoljeno, ali su aktivna razdoblja s datumskim granicama za više razdoblja.

Osnovna sredstva i sitni inventar

  • Šifrarnici - Lokacija: Kontrola i blokada brisanja već korištene šifre
  • Šifrarnici - Amortizacijske grupe: Kontrola i blokada brisanja već korištene šifre
  • Šifrarnici - Vrste osnovnih sredstava i sitnog inventara: Kontrola i blokada brisanja već korištene šifre.
  • Osnovna sredstva i sitni inventar – kartica Promjene –  predefinirane postavke stupaca:
    • Iz tablice je uklonjen stupac Koef. revalorizacije.
    • Dodan je stupac Ukupna količina u kojem je prikazan ukupni zbroj količine za šifru sredstva.
    • Stupac Amortizacijska grupa se sada nalazi iza stupca Ukupna količina.
    • Dodani su nazivi analitika pored šifri analitika: Lokacija, Mjesto troška, Nositelj troška, Referent, Analitika 1, Analitika 2, Analitika 3.
  • Osnovna sredstva i sitni inventar - gumb 'Priprema temeljnice', 'Otključavanje temeljnice':
    • Vrsta prometa - Nabava - Osnovna sredstva i sitni inventar: Kod prijenosa temeljnice u glavnu knjigu su dodana knjiženja prijenosa sitnog inventara po analitikama, za podtip promjene izabrane oznake 'PR01' – Prijenos nabave SI. Oznaku je moguće izabrati prilikom unosa događaja.
    • Vrsta prometa - Otuđenje, prodaja, inventurni manjak, višak: Napravljena je dopuna kojom se, kod prijenosa temeljnice u glavnu knjigu, nudi sitni inventar i u slučaju kada već postoji događaj inventurni manjak, bez događaja otuđenja.
    • Kartica Promjena:  Kontrola brisanja zapisa Prijenos, ako je prijenos u glavnu knjigu već napravljen potrebno je pripremiti storno temeljnice za taj događaj.

Platni promet

  • Priprema naloga za plaćanje u datoteku: Uređen je prijevod obavijesti kada pojedini nalozi imaju negativan iznos prijedloga, odnosno ako je zbroj zbirnih naloga manji od 0.
  • Priprava naloga za plaćanje - gumb Ispis/e-Slanje: Uklonjen je problem pregleda stranaka kod slanja specifikacija zbirnih naloga na datum prijedloga. Do problema je dolazilo kada je na stranci primatelja plaćanja bilo uneseno više e-mail adresa – na kartici Ispostavljanje dokumenata, za dokument PPSpecifikacija i kada je broj unesenih e-mail adresa prelazio 100 znakova.

Knjiga primljenih računa

  • Knjiga primljenih računa: Omogućen je unos rednog broja s 9 znamenki.
  • Uvoz e-računa: Uklonjen je problem koji se pojavljivao pri uvozu e-računa, radi strukture XML datoteke uvoz nije bio uspješan.
  • Knjiga primljenih računa – Otključavanje i storno u FIN i PDV: Omogućeno je otključavanje računa koji su bili knjiženi u razdoblju koje je sada zaključano (knjiženje nije dozvoljeno). Storno knjiženja se pripremi u sljedeće slobodno razdoblje.
  • Knjiga primljenih računa - status U pripremi: Ako se na računu, koji je u statusu U pripremi izabere šifra stranke, na računu se predlaže novčana jedinica koja je postavljena na toj stranci.

Fakturiranje

  • Dopunjena je tablica i poboljšano je korisničko iskustvo tablice Knjiženje i porezi.
    • Navođenje knjige, ukoliko se radi o OSS – propis Unije.
    • Na stavkama se prikazuju oznake polja PDV obrasca.
    • Novčana jedinica se prikazuje sa šifrom i kraticom, ako je različita od domaće novčane jedinice.
    • Dostup do prikaza knjiženja i poreza je omogućen sada i iz tablice računa pomoću desnog klika mišem.
  • Optimizirano je djelovanje osvježevanja statusa plaćanja računa i predračuna.
  • Promijenjena je priprema knjiženja, ako je FAK povezano s FIN:
    • Knjiženja bez konta se ne brišu i ne usklađuju se.
    • Prikaz knjiženja u tablici Knjiženja i porezi prikaže sva knjiženja, i ona bez konta. Polje u kojem nedostaje konto se oboji crveno.
    • Kada na računu postoje načini plaćanja, provjerava se imaju li svi zadan konto ili nema nijedan. Mješoviti načini plaćanja nisu dozvoljeni.
    • Prije knjiženja kontrolira se ispunjenost konta. U slučaju nepravilnosti knjiženje se prekine.
  • Otklonjena je poteškoća pri oblikovanju QRD ispisa group za ForceNewPage and ReprintOnNewpage u x64 verziji.
  • Kada se kopira predračun u račun u određenim uvjetima ponuđeno je korištenje otvorenog avansa. Avans se ponudi, ako je predračun povezan s jednim ili više bankovnih izvoda (Modul FIN -  Dnevne obrade – Plaćanje, gdje se pojedina stavka izvoda poveže s predračunom preko gumba "Poveži predračun"), za koji je iz financijskog knjigovodstva ispostavljen avansni računi i još nije korišten.
  • Otklonjena je poteškoća s vodenim žigom u slučaju navođenja kopije prilikom ispisivanja računa.
  • Podaci o fiskalizaciji računa preneseni su iz postavki modula u općenite postavke fiskalizacije i poslovnih prostora. Nalaze se u glavnom meniju – prečaci – poslovni prostori. Dostup do postavki poslovnih prostora je potrebno omogućiti preko sigurnosnog sustava.
  • Na unosu dokumenata računa/predračuna u retcima uređen je prikaz šifre za usporedbu prilikom unosa artikla.

Robno materijalno poslovanje

  • Knjiženje - promet: zabrana knjiženja ispod raspoložive zalihe (ukoliko je uključen sustav rezervacija).
  • Knjiženje - pretprijem: Zabrana knjiženja u prijem (negativni prijem ispod raspoložive zalihe; ukoliko je uključen sustav rezervacija).
  • Otklonjena je poteškoća kada program u slučaju unosa stavke pretprijema za artikl koji se vodi po serijama nije upozorio da će stavka biti obrisana ako serija artikla nije upisana. Do navedene poteškoće je dolazilo u slučaju da serija nije upisana na zadnjoj stavci. S ovom verzijom program upozori da će stavka biti obrisana ako ne unesemo seriju.
  • Otklonjena je neusklađenost koja se pojavljivala na ispisu zaliha po FIFO metodi. U slučaju ispisa u obliku tablice ili pretpregledu ispisa dolazilo je do manjih razlika prilikom zaokruživanja ukupne vrijednosti zalihe.

Dobavljači i kupci

  • Prilikom knjiženja primke od dobavljača u prijem RMP-a je dodana mogućnost automatskog knjiženja utroška.
    • Postavka je na knjizi narudžbe dobavljača gdje se odredi vrsta prometa za izdavanje.
    • Kada je na knjizi narudžbe zadana vrsta prometa za izdavanje se prilikom knjiženja prijema izvede i knjiženje izdavanja.
  • Uređeno je, da program zapamti i nudi zadnji izbor u prozoru "Naručeno - realizirano - razlika" (Ispisi - Realizacija narudžbi).
  • Kada se odabere da se prilikom knjiženja otpreme u FAK ispostavi račun, na formi "Ispis/Priprema predloška računa" predlaže se isti obrazac koji je odabran na formi "Serijsko ispisivanje dokumenata" u polju "Naziv Računa".
  • Onemogućeno je ispostavljanje više računa iz jedne otpreme.
  • Na ugovorima o nabavi se jednostavno odaberu Općeniti ugovori o nabavi, na kojima nije upisan dobavljač. To znači da se prilikom izbora ugovora prikažu ugovori za dobavljača i bez dobavljača.
    • Za povezivanje jednog općenitog ugovora o nabavi s više dobavljača otvori se više ugovora s istim brojem ugovora o nabavi.
  • Narudžbe kupaca (također i kopiranje narudžbe), otpremni nalozi, narudžbe dobavljačima, primke od dobavljača, ugovori o nabavi - funkcija "Osvježi nazive" je dopunjena s dodatnim izborom "Osvježi nazive i opise", gdje se dodatno (pored toga, što se izvede "Osvježavanje naziva") osvježe i opisi artikala u stavkama dokumenta.
  • Uređeno je da se prilikom ispisivanja računa iz narudžbi kupaca zapamti zadnje odabrani obrazac.
  • Otklonjena je poteškoća kada se u slučaju negativne vrijednosti narudžbe dobavljaču ili primke nije ispravno izračunala cijena.
    • U slučaju unosa negativne količine i negativne vrijednosti primke/narudžbe program sada ispravno izračuna pozitivnu cijenu.
    • U slučaju unosa pozitivne količine i negativne vrijednosti program javi da unos nije moguć.
  • Prilikom serijskog ispisivanja otpremnica otklonjene su određene nepravilnosti povezane s kontrolom VIES platitelja.

Saop

  • Saop - Postavke – Postavke povezivanja s mojCenter: Sustav postavljanja povezivanja i prijenosa podataka između mojCenter i Saop.

Ugovori

  • Na knjizi ugovora su dodane postavke za fascikl.
  • Na prozoru za unos ugovora je dodana mogućnost unosa dokumenata u fascikl.
  • Dostup do dokumenta fascikla se nalazi i u tablici ugovora.

Maloprodaja

  • Podaci vezani na fiskalizaciju računa su sada preneseni iz postavki modula Maloprodaja i Fakturiranje u općenite postavke koje se nalaze na prečacima glavnog menija programa Saop, u općenitim šifrarnicima, gdje je dodan prečac Poslovni prostori (vidljivo je ako poslovne prostore omogućimo kroz sigurnosni sustav).
  • Osim podataka o fiskalizaciji na istom mjestu su podaci o poslovnicama koje su povezane sa šifrarnikom poslovnica modula Maloprodaja. Navedeno se može unijeti ovdje ili u šifrarniku poslovnica.

Proizvodnja

  • Ispisi - kalkulacija po standardnoj sastavnici: U slučaju ispisa kalkulacije za jedan artikl ispis se pohrani u dokumentacijski sustav eRegistrator. Vrsta dokumenta za kalkulaciju se postavlja u postavkama programa (zadana vrijednost je "A").
  • Ispisi – Predviđen utrošak materijala; prilikom formiranja narudžbi dobavljačima se u opis narudžbe sada upišu i komercijalni opisi artikala (u odgovarajućem jezičnom području).
  • Knjiženje - radni nalozi; "knjiženje izdavanja sastavnica" i "knjiženje u RMP": U slučaju korištenja novog sustava rezervacija, stavke sa sastavnicama u tablici predloženog izdavanja su obojane ljubičasto ukoliko je količina za izdavanje veća od raspoložive zalihe i manja od zalihe. U tom slučaju je knjiženje onemogućeno.

Artikli

  • Šifrarnik artikala – dodan je novi način pretraživanja po tablici artikala: Korisnik može sam odrediti po kojim kolonama će se pretraga istovremeno vršiti. Pretraživanje se izvodi neovisno o redoslijedu unesenih polja za pretragu, pretražuje se po cjelokupnom ili djelomičnom nizu.
  • Pregled artikli - zalihe, cijene (F8) – manje dopune: 
    • Odgovarajuće predlaganje maske šifre artikala.
    • Izlaz iz tablice nazad na dokument preko tipke "Escape" više ne prenosi artikle.
  • Pregled artikli - zalihe, cijene (F8) ubrzana je pretraga rezultata.
  • Pregled artikli - zalihe, cijene (F8): Izbor artikla iz tablice (u slučaju odabira F8 iz stavke dokumenta) sada se može napraviti pomoću tipke ENTER.
  • U šifrarniku artikala dodano je novo polje i šifrarnik KPD koji je napunjen sa šifrarnikom Klasifikacije proizvoda po djelatnostima DZS-a. Šifrarnik se nalazi na kartici Prodaja. Na toj kartici sada je moguće povezati šifre artikala sa šifrarnikom KPD.
  • U tablici artikala je dodan podatak "Šifra KPD". Stupac je potrebno omogućiti preko desnog klika mišem u tablici artikala pomoću opcije Izbor stupaca. Upute KPD
  • Punjenje šifri KPD u šifrarniku artikala je omogućeno i putem čarobnjaka:
    • Uvoz artikala - napredni način. 
    • Promjena podataka na artiklima.
  • Omogućena je i masovna promjena podataka na artiklima za KPD. Uputa - Masovna promjena podataka na artiklima
  • Pregled artikli - zalihe, cijene (F8) uređeno je predlaganje cjenovnog područja u slučaju odabira pregleda iz predračuna/računa modula Fakturiranje.

Stranke

  • Šifrarnik stranaka - Kontakti: U slučaju da je kontakt zapisan u prometnim podacima, brisanje kontakta je onemogućeno. Dodano je polje Neaktivan koji omogućuje deaktiviranje kontakta bez brisanja.
  • Stranke - Prva grupa/ Druga grupa: Onemogućeno je brisanje prve ili druge grupe, ako je šifra korištena.
  • Otklonjena je poteškoća koja se javljala prilikom klika na gumb "Vies" na način da je u nekim slučajevima prozor s rezultatom bio otvoren u pozadini.
  • Šifrarnik stranaka - dodan je novi način pretraživanja po tablici stranaka: Korisnik može sam odrediti po kojim kolonama će se pretraga istovremeno vršiti. Pretraživanje se izvodi neovisno o redoslijedu unesenih polja za pretragu, pretražuje se po cjelokupnom ili djelomičnom nizu.

API

  • AddOrder i ModifyOrder - Preko navedenih metoda je omogućen unos svih tipova načina plaćanja koji su mogući u pojedinoj lokalizaciji. Dosad je metoda bila ograničena na tipove plaćanja G = gotovina, K=kartica, D=ček.
  • AddDispatchAdvice i ModifyDispatchAdvice - Preko navedenih metoda je omogućen unos svih tipova načina plaćanja koji su mogući u pojedinoj lokalizaciji. Dosad je metoda bila ograničena na tipove plaćanja G = gotovina, K=kartica, D=ček.
  • AddInvoice i ModifyInvoice - Preko navedenih metoda je omogućen unos svih tipova načina plaćanja koji su mogući u pojedinoj lokalizaciji. Dosad je metoda bila ograničena na tipove plaćanja G = gotovina, K=kartica, D=ček.
  • AddOrder - Metoda sada omogućuje rezervaciju cjelokupne narudžbe/i/ili rezervaciju pojedinih stavaka; povezana je s novim sustavom rezervacija.
  • ModifyOrder - Metoda je prilagođena radu s novim sustavom rezervacija.
  • GetOrder - Na čvoru stavki narudžbe dodan je novi podatak <OrderLineReservation>, koji pokazuje da li je stavka rezervirana ili ne (novi sustav rezervacija).
  • PostOrderClose, PostOrderCancellation – Metode su prilagođene za rad s novim sustavom rezervacija.
  • MoveOrderToDispatchAdvice, AddDispatchAdvice, ModifyDispatchAdvice - Metode su prilagođene za rad s novim sustavom rezervacija.
  • PostReceivingAdvice – Metoda je prilagođena za rad s novim sustavom rezervacija.
  • Analytics - UpdateAnalytic1,2,3 - Dodane su nove metode za promjenu Analitike 1, 2 i 3.
  • Analytics - AddAnalytic2,3 – Dodane su nove metode za dodavanje Analitike 2 i 3 u šifrarnik.
  • ProcessingWorkOrder - Metoda se ne izvede, ako je radni nalog otvoren (zaključan).
  • Metoda Customer - Customer contacts: Dodavanje, mijenjanje i dobivanje podataka o kontaktu je dopunjeno s oznakom ContactActive (aktivan kontakt). Zadano se puni s vrijednosti 'true' (aktivan). 

Ispiši