Korak 2: Prenesi u pripremu obračuna, tipka Dodaci, tipka Unos:
Omogućen je odabir dodatka koji će se automatski isključivati s odabranim dodatkom. Ova je opcija dostupna samo u slučaju dodatka za sve sate u smjeni.
Korak 3b: Obrada viška sati:
Dodan je novi stupac Napomena.
Na dnu pregledinka dodana je novi tipka Korak 1, koja za odabranog djelatnika prikazuje podatke iz Koraka 1. Prikazani podaci služe isključivo za pregled i nije ih moguće uređivati u Koraku 3b.
Uz polje Šifra djelatnika od – do sada je dostupna i tipka Odabrani djelatnici, koja omogućuje pripremu rješenja o godišnjem odmoru za točno određene djelatnike.
Dopusti i odsutnosti – Godišnji odmori po djelatnicima – tipka Alati – alat Brisanje neiskorištenog godišnjeg odmora iz prethodne godine:
Program upozorava ako postoji otvorena obrada za prethodne mjesece koja je označena kao plaća, a nije zaključena.
Dodan je novi gumb Dodaj web operatera, koji omogućuje automatsko kreiranje web operatera prema postavkama definiranima u OPZ-u.
Ispravljen je prikaz prekovremenih sati u matičnom podatku djelatnika na kartici godišnjeg odmora, koji se dosad nije ispravno prikazivao.
Registracija prisutnosti
Preglednica djelatnika:
Dodan je novi stupac Obračun plaće.
Podatak Obračun plaće moguće je uređivati na kartici djelatnika u registraciji samo u slučaju šifre R. Kod združenih šifrarnika podatak se uređuje na kartici djelatnika u kadrovskoj evidenciji. Kod nezdruženih šifrarnika taj podatak nije dostupan.
Postavke programa:
kartica mojINFO:
Polje "Prikaži dnevni i tekući saldo" preimenovano je u "Prikaži dnevni i tekući saldo te zbroj sati za korištenje".
kartica Općenito:
Dodane su dvije postavke kojima se može posebno odrediti hoće li se bolovanja ili sve odsutnosti uvoziti do kraja mjeseca. Odabrane postavke uzimaju se u obzir u alatu Uvoz svih odsutnosti.
Događaji djelatnika – odabir ili dvostruki klik na događaj:
U preglednici Događaji na dan, odabrani raspored stupaca automatski se sprema.
mojINFO
Nadzorna ploča – widget Današnji događaji i Evidencija prisutnosti – Moja prisutnost:
Dodan je podatak ∑ za korištenje, koji prikazuje ukupni zbroj sati tekućeg salda i sati koji su na raspolaganju za planiranje.
Uz nazive Dnevni saldo, Tekući saldo i ∑ za korištenje dodana je ikona za prikaz dodatnih pojašnjenja (tooltip).
Omogućen je izvoz podataka o korištenju godišnjih odmora djelatnika u CSV datoteku.
Evidencija prisutnosti – Ukupni sati djelatnika:
Kod stupaca koji sadrže dodatna pojašnjenja (tooltip), prikazuje se i ikona uz naziv stupca.
Postavke – kartica Registracija prisutnosti i odsutnosti djelatnika:
Dodana je nova postavka „Omogući unos prošlih odsutnosti“. Ako je ta opcija omogućena, moguće je unositi odsutnosti i za prethodne datume.
Evidencija prisutnosti – Obrada viška sati:
Naziv djelatnika sada je poveznica koja klikom otvara Događaje djelatnika.
Porez na dodanu vrijednost
Šifrarnici - Stope: U šifrarnik poreznih stopa je dodana opća i niža stopa za državu Sjevernu Irsku (oznaka XI) s datumom valjanosti od 1.7.2021.
Financijsko knjigovodstvo
Knjiga primljenih računa: Dopunjen je izbor veznog dokumenta na knjiženjima što omogućuje:
Izbor veznog dokumenta direktno na knjiženju.
U tablici za izbor veznog dokumenta su dodana polja koja se odnose na podatke o knjiženjima.
Dostupan je prikaz u kojem iznosu je knjiženje zatvoreno, pri čemu se uzima u obzir iznos rezervacije, ako je stavka izabrana kroz druge module, a još nije knjižena.
Dnevne obrade - Pregled knjiženja - gumb Storniraj izabrane: Omogućeno je storniranje knjiženja iz razdoblja prijenosa u novu poslovnu godinu (razdoblje 000). Ako knjiženje u tom razdoblju nije dozvoljeno, program upozori i ne pripremi se storno knjiženja.
Dnevne obrade - Pregled kartice - gumb Storniraj izbrane: Ispravljen je problem zbog kojeg se nije dozvoljavao nastavak obrade (polje PrivitakCijeli).
Opominjanje - Priprema opomena: Dopunjena je kontrola minimalnog iznosa za opominjanje iz postavki modula FIN/Opominjanje. Ako je ukupni iznos stavka na opomeni veći ili jednak iznosu iz postavki više se ne prikazuje upozorenje o negativnom saldu potraživanja.
Opominjanje: Ispravljeno je ispostavljanje opomena (slanje PDF-a e-mailom) jer se u nekim slučajevima na obavijesti nije dodavao privitak.
Šifrarnici FIN – Ključevi: Omogućen je odabir konta za podjelu od-do i na gumbu Odabrana konta. Podaci se također zapisuju u tablicu Ključevi.
Dnevne obrade – Podjela po ključu: Obrada je dopunjena u sljedećim točkama:
Moguća je podjela za više razdoblja (odabir razdoblja od-do).
Zapisuje se analitika podjele (analitika na osnovi koje se podjela izvodi i šifra analitike).
Moguća je podjela za više konta istovremeno (odabir konta od-do ili gumb Odabrana konta).
U slučaju zbirne podjele obvezan je unos temeljnice i događaja. U slučaju podjele po dokumentu događaj, opis itd. kopiraju se iz knjiženja koja se dijele.
Knjiženje u razdoblja kada knjiženje nije dozvoljeno: Otklonjen je problem pri knjiženju u razdoblja kada knjiženje nije dozvoljeno, ali su aktivna razdoblja s datumskim granicama za više razdoblja.
Osnovna sredstva i sitni inventar
Šifrarnici - Lokacija: Kontrola i blokada brisanja već korištene šifre
Šifrarnici - Amortizacijske grupe: Kontrola i blokada brisanja već korištene šifre
Šifrarnici - Vrste osnovnih sredstava i sitnog inventara: Kontrola i blokada brisanja već korištene šifre.
Osnovna sredstva i sitni inventar – kartica Promjene – predefinirane postavke stupaca:
Iz tablice je uklonjen stupac Koef. revalorizacije.
Dodan je stupac Ukupna količina u kojem je prikazan ukupni zbroj količine za šifru sredstva.
Stupac Amortizacijska grupa se sada nalazi iza stupca Ukupna količina.
Dodani su nazivi analitika pored šifri analitika: Lokacija, Mjesto troška, Nositelj troška, Referent, Analitika 1, Analitika 2, Analitika 3.
Osnovna sredstva i sitni inventar - gumb 'Priprema temeljnice', 'Otključavanje temeljnice':
Vrsta prometa - Nabava - Osnovna sredstva i sitni inventar: Kod prijenosa temeljnice u glavnu knjigu su dodana knjiženja prijenosa sitnog inventara po analitikama, za podtip promjene izabrane oznake 'PR01' – Prijenos nabave SI. Oznaku je moguće izabrati prilikom unosa događaja.
Vrsta prometa - Otuđenje, prodaja, inventurni manjak, višak: Napravljena je dopuna kojom se, kod prijenosa temeljnice u glavnu knjigu, nudi sitni inventar i u slučaju kada već postoji događaj inventurni manjak, bez događaja otuđenja.
Kartica Promjena: Kontrola brisanja zapisa Prijenos, ako je prijenos u glavnu knjigu već napravljen potrebno je pripremiti storno temeljnice za taj događaj.
Platni promet
Priprema naloga za plaćanje u datoteku: Uređen je prijevod obavijesti kada pojedini nalozi imaju negativan iznos prijedloga, odnosno ako je zbroj zbirnih naloga manji od 0.
Priprava naloga za plaćanje - gumb Ispis/e-Slanje: Uklonjen je problem pregleda stranaka kod slanja specifikacija zbirnih naloga na datum prijedloga. Do problema je dolazilo kada je na stranci primatelja plaćanja bilo uneseno više e-mail adresa – na kartici Ispostavljanje dokumenata, za dokument PPSpecifikacija i kada je broj unesenih e-mail adresa prelazio 100 znakova.
Knjiga primljenih računa
Knjiga primljenih računa: Omogućen je unos rednog broja s 9 znamenki.
Uvoz e-računa: Uklonjen je problem koji se pojavljivao pri uvozu e-računa, radi strukture XML datoteke uvoz nije bio uspješan.
Knjiga primljenih računa – Otključavanje i storno u FIN i PDV: Omogućeno je otključavanje računa koji su bili knjiženi u razdoblju koje je sada zaključano (knjiženje nije dozvoljeno). Storno knjiženja se pripremi u sljedeće slobodno razdoblje.
Knjiga primljenih računa - status U pripremi: Ako se na računu, koji je u statusu U pripremi izabere šifra stranke, na računu se predlaže novčana jedinica koja je postavljena na toj stranci.
Fakturiranje
Dopunjena je tablica i poboljšano je korisničko iskustvo tablice Knjiženje i porezi.
Navođenje knjige, ukoliko se radi o OSS – propis Unije.
Na stavkama se prikazuju oznake polja PDV obrasca.
Novčana jedinica se prikazuje sa šifrom i kraticom, ako je različita od domaće novčane jedinice.
Dostup do prikaza knjiženja i poreza je omogućen sada i iz tablice računa pomoću desnog klika mišem.
Optimizirano je djelovanje osvježevanja statusa plaćanja računa i predračuna.
Promijenjena je priprema knjiženja, ako je FAK povezano s FIN:
Knjiženja bez konta se ne brišu i ne usklađuju se.
Prikaz knjiženja u tablici Knjiženja i porezi prikaže sva knjiženja, i ona bez konta. Polje u kojem nedostaje konto se oboji crveno.
Kada na računu postoje načini plaćanja, provjerava se imaju li svi zadan konto ili nema nijedan. Mješoviti načini plaćanja nisu dozvoljeni.
Prije knjiženja kontrolira se ispunjenost konta. U slučaju nepravilnosti knjiženje se prekine.
Otklonjena je poteškoća pri oblikovanju QRD ispisa group za ForceNewPage and ReprintOnNewpage u x64 verziji.
Kada se kopira predračun u račun u određenim uvjetima ponuđeno je korištenje otvorenog avansa. Avans se ponudi, ako je predračun povezan s jednim ili više bankovnih izvoda (Modul FIN - Dnevne obrade – Plaćanje, gdje se pojedina stavka izvoda poveže s predračunom preko gumba "Poveži predračun"), za koji je iz financijskog knjigovodstva ispostavljen avansni računi i još nije korišten.
Otklonjena je poteškoća s vodenim žigom u slučaju navođenja kopije prilikom ispisivanja računa.
Podaci o fiskalizaciji računa preneseni su iz postavki modula u općenite postavke fiskalizacije i poslovnih prostora. Nalaze se u glavnom meniju – prečaci – poslovni prostori. Dostup do postavki poslovnih prostora je potrebno omogućiti preko sigurnosnog sustava.
Na unosu dokumenata računa/predračuna u retcima uređen je prikaz šifre za usporedbu prilikom unosa artikla.
Robno materijalno poslovanje
Knjiženje - promet: zabrana knjiženja ispod raspoložive zalihe (ukoliko je uključen sustav rezervacija).
Knjiženje - pretprijem: Zabrana knjiženja u prijem (negativni prijem ispod raspoložive zalihe; ukoliko je uključen sustav rezervacija).
Otklonjena je poteškoća kada program u slučaju unosa stavke pretprijema za artikl koji se vodi po serijama nije upozorio da će stavka biti obrisana ako serija artikla nije upisana. Do navedene poteškoće je dolazilo u slučaju da serija nije upisana na zadnjoj stavci. S ovom verzijom program upozori da će stavka biti obrisana ako ne unesemo seriju.
Otklonjena je neusklađenost koja se pojavljivala na ispisu zaliha po FIFO metodi. U slučaju ispisa u obliku tablice ili pretpregledu ispisa dolazilo je do manjih razlika prilikom zaokruživanja ukupne vrijednosti zalihe.
Dobavljači i kupci
Prilikom knjiženja primke od dobavljača u prijem RMP-a je dodana mogućnost automatskog knjiženja utroška.
Postavka je na knjizi narudžbe dobavljača gdje se odredi vrsta prometa za izdavanje.
Kada je na knjizi narudžbe zadana vrsta prometa za izdavanje se prilikom knjiženja prijema izvede i knjiženje izdavanja.
Uređeno je, da program zapamti i nudi zadnji izbor u prozoru "Naručeno - realizirano - razlika" (Ispisi - Realizacija narudžbi).
Kada se odabere da se prilikom knjiženja otpreme u FAK ispostavi račun, na formi "Ispis/Priprema predloška računa" predlaže se isti obrazac koji je odabran na formi "Serijsko ispisivanje dokumenata" u polju "Naziv Računa".
Onemogućeno je ispostavljanje više računa iz jedne otpreme.
Na ugovorima o nabavi se jednostavno odaberu Općeniti ugovori o nabavi, na kojima nije upisan dobavljač. To znači da se prilikom izbora ugovora prikažu ugovori za dobavljača i bez dobavljača.
Za povezivanje jednog općenitog ugovora o nabavi s više dobavljača otvori se više ugovora s istim brojem ugovora o nabavi.
Narudžbe kupaca (također i kopiranje narudžbe), otpremni nalozi, narudžbe dobavljačima, primke od dobavljača, ugovori o nabavi - funkcija "Osvježi nazive" je dopunjena s dodatnim izborom "Osvježi nazive i opise", gdje se dodatno (pored toga, što se izvede "Osvježavanje naziva") osvježe i opisi artikala u stavkama dokumenta.
Uređeno je da se prilikom ispisivanja računa iz narudžbi kupaca zapamti zadnje odabrani obrazac.
Otklonjena je poteškoća kada se u slučaju negativne vrijednosti narudžbe dobavljaču ili primke nije ispravno izračunala cijena.
U slučaju unosa negativne količine i negativne vrijednosti primke/narudžbe program sada ispravno izračuna pozitivnu cijenu.
U slučaju unosa pozitivne količine i negativne vrijednosti program javi da unos nije moguć.
Prilikom serijskog ispisivanja otpremnica otklonjene su određene nepravilnosti povezane s kontrolom VIES platitelja.
Saop
Saop - Postavke – Postavke povezivanja s mojCenter: Sustav postavljanja povezivanja i prijenosa podataka između mojCenter i Saop.
Ugovori
Na knjizi ugovora su dodane postavke za fascikl.
Na prozoru za unos ugovora je dodana mogućnost unosa dokumenata u fascikl.
Dostup do dokumenta fascikla se nalazi i u tablici ugovora.
Maloprodaja
Podaci vezani na fiskalizaciju računa su sada preneseni iz postavki modula Maloprodaja i Fakturiranje u općenite postavke koje se nalaze na prečacima glavnog menija programa Saop, u općenitim šifrarnicima, gdje je dodan prečac Poslovni prostori (vidljivo je ako poslovne prostore omogućimo kroz sigurnosni sustav).
Osim podataka o fiskalizaciji na istom mjestu su podaci o poslovnicama koje su povezane sa šifrarnikom poslovnica modula Maloprodaja. Navedeno se može unijeti ovdje ili u šifrarniku poslovnica.
Proizvodnja
Ispisi - kalkulacija po standardnoj sastavnici: U slučaju ispisa kalkulacije za jedan artikl ispis se pohrani u dokumentacijski sustav eRegistrator. Vrsta dokumenta za kalkulaciju se postavlja u postavkama programa (zadana vrijednost je "A").
Ispisi – Predviđen utrošak materijala; prilikom formiranja narudžbi dobavljačima se u opis narudžbe sada upišu i komercijalni opisi artikala (u odgovarajućem jezičnom području).
Knjiženje - radni nalozi; "knjiženje izdavanja sastavnica" i "knjiženje u RMP": U slučaju korištenja novog sustava rezervacija, stavke sa sastavnicama u tablici predloženog izdavanja su obojane ljubičasto ukoliko je količina za izdavanje veća od raspoložive zalihe i manja od zalihe. U tom slučaju je knjiženje onemogućeno.
Artikli
Šifrarnik artikala – dodan je novi način pretraživanja po tablici artikala: Korisnik može sam odrediti po kojim kolonama će se pretraga istovremeno vršiti. Pretraživanje se izvodi neovisno o redoslijedu unesenih polja za pretragu, pretražuje se po cjelokupnom ili djelomičnom nizu.
Pregled artikli - zalihe, cijene (F8) – manje dopune:
Odgovarajuće predlaganje maske šifre artikala.
Izlaz iz tablice nazad na dokument preko tipke "Escape" više ne prenosi artikle.
Pregled artikli - zalihe, cijene (F8) ubrzana je pretraga rezultata.
Pregled artikli - zalihe, cijene (F8): Izbor artikla iz tablice (u slučaju odabira F8 iz stavke dokumenta) sada se može napraviti pomoću tipke ENTER.
U šifrarniku artikala dodano je novo polje i šifrarnik KPD koji je napunjen sa šifrarnikom Klasifikacije proizvoda po djelatnostima DZS-a. Šifrarnik se nalazi na kartici Prodaja. Na toj kartici sada je moguće povezati šifre artikala sa šifrarnikom KPD.
U tablici artikala je dodan podatak "Šifra KPD". Stupac je potrebno omogućiti preko desnog klika mišem u tablici artikala pomoću opcije Izbor stupaca. Upute KPD
Punjenje šifri KPD u šifrarniku artikala je omogućeno i putem čarobnjaka:
Pregled artikli - zalihe, cijene (F8) uređeno je predlaganje cjenovnog područja u slučaju odabira pregleda iz predračuna/računa modula Fakturiranje.
Stranke
Šifrarnik stranaka - Kontakti: U slučaju da je kontakt zapisan u prometnim podacima, brisanje kontakta je onemogućeno. Dodano je polje Neaktivan koji omogućuje deaktiviranje kontakta bez brisanja.
Stranke - Prva grupa/ Druga grupa: Onemogućeno je brisanje prve ili druge grupe, ako je šifra korištena.
Otklonjena je poteškoća koja se javljala prilikom klika na gumb "Vies" na način da je u nekim slučajevima prozor s rezultatom bio otvoren u pozadini.
Šifrarnik stranaka - dodan je novi način pretraživanja po tablici stranaka: Korisnik može sam odrediti po kojim kolonama će se pretraga istovremeno vršiti. Pretraživanje se izvodi neovisno o redoslijedu unesenih polja za pretragu, pretražuje se po cjelokupnom ili djelomičnom nizu.
API
AddOrder i ModifyOrder - Preko navedenih metoda je omogućen unos svih tipova načina plaćanja koji su mogući u pojedinoj lokalizaciji. Dosad je metoda bila ograničena na tipove plaćanja G = gotovina, K=kartica, D=ček.
AddDispatchAdvice i ModifyDispatchAdvice - Preko navedenih metoda je omogućen unos svih tipova načina plaćanja koji su mogući u pojedinoj lokalizaciji. Dosad je metoda bila ograničena na tipove plaćanja G = gotovina, K=kartica, D=ček.
AddInvoice i ModifyInvoice - Preko navedenih metoda je omogućen unos svih tipova načina plaćanja koji su mogući u pojedinoj lokalizaciji. Dosad je metoda bila ograničena na tipove plaćanja G = gotovina, K=kartica, D=ček.
AddOrder - Metoda sada omogućuje rezervaciju cjelokupne narudžbe/i/ili rezervaciju pojedinih stavaka; povezana je s novim sustavom rezervacija.
ModifyOrder - Metoda je prilagođena radu s novim sustavom rezervacija.
GetOrder - Na čvoru stavki narudžbe dodan je novi podatak <OrderLineReservation>, koji pokazuje da li je stavka rezervirana ili ne (novi sustav rezervacija).
PostOrderClose, PostOrderCancellation – Metode su prilagođene za rad s novim sustavom rezervacija.
MoveOrderToDispatchAdvice, AddDispatchAdvice, ModifyDispatchAdvice - Metode su prilagođene za rad s novim sustavom rezervacija.
PostReceivingAdvice – Metoda je prilagođena za rad s novim sustavom rezervacija.
Analytics - UpdateAnalytic1,2,3 - Dodane su nove metode za promjenu Analitike 1, 2 i 3.
Analytics - AddAnalytic2,3 – Dodane su nove metode za dodavanje Analitike 2 i 3 u šifrarnik.
ProcessingWorkOrder - Metoda se ne izvede, ako je radni nalog otvoren (zaključan).
Metoda Customer - Customer contacts: Dodavanje, mijenjanje i dobivanje podataka o kontaktu je dopunjeno s oznakom ContactActive (aktivan kontakt). Zadano se puni s vrijednosti 'true' (aktivan).